Alla inlägg under oktober 2006

Av Cecilia - 2 oktober 2006 18:20

Kolla in Tudors ögonfransar. Dom är typ fem centimeter långa och jättetäta. Vilken charmör han kommer bli när han blir stor, fast i och för sig så är han en charmör redan nu.Annars så har vi inte gjort så mycket idag. Roger kom hem från stugan, utan att ha fått någon ripa. Det är inte så enkelt att jaga utan hund, han hade velat ha en Finnspets (heter dom så?) eller en Norrbottensspets, men eftersom han är allergisk så går det inte. Däremot så ska han få låna Mira (Elisabeths Welsh Springer Spaniel) och prova hur det går, jag tror i alla fall att Mira är perfekt för fågeljakt och dessutom har hon både ork och energi för att springa på fjället. Sen tror jag hon kommer att tycka det är roligt, Elisabeth jagar inte själv, men dom har gått en jaktkurs i våras.

Av Cecilia - 1 oktober 2006 11:26

Buenazo's kennel har fått tillökning 2006-09-23. Stolta föräldrar till valparna är SUCH Buenazo's Jingle Bell och SUCH Svankällans Fievel. Det blev två tikar och tre hanar. En tik är vit, den andra svart med lite vita tecken. Hanarna är sobel/vit, vit/sobel och svart/vit. På bilderna är valparna 3 dagar.Jag och Roger funderar på en valp och den här gången en Mimmi. Roger är dock i stugan så han vet ännu inte om valparna, spännande att se vad han säger när han kommer hem. Vi har pratat om att vi först ska köpa hus före vi köper en till valp, men samtidigt så är det bättre att köpa en valp så snart som möjligt eftersom jag börjar arbeta 1 februari. Och andra sidan så lämnar vi aldrig hundarna ensamma, vi har alltid hundvakt förutom när vi är borta korta stunder. Vi har ju faktiskt inte köpt hund för att den ska vara ensam hela dagarna. Och eftersom Roger och mamma jobbar skiftgång, Rogers pappa är pensionär och jag kommer att jobba med flextid så har det alltid löst sig. Tack mamma, brorsan, Rogers mamma & pappa, Katarina och Anette som har varit dagmatte/daghusse till Musse och Tudde.Känner jag Roger rätt så vill han ha den svarta, medan jag vill ha den vita. Jag tror Roger vill att nästa hund ska vara en hund som han kan ta med på sina fiske och jaktresor utan att jag står med balsamflaskan i ena handen och borsten i den andra och tjatar på honom att ta hand om pälsen, medan jag vill ha en hund jag kan ställa ut och tävla lydnad med. Och sen är det mycket möjligt att valparna faktiskt är bokade så vi får se vad som händer...Största anledningen till varför jag vill ha en tik är att när vi åker på utställningar så är det svårt med tre hanar, vad gör man om alla tre skulle få CK... Och eftersom avstånden från Kiruna till utställningar oftast är långa så vill man ha med alla hundar. Fast den vit/sobel färgade hanen hade inte heller varit helt fel...Nackdelen däremot är om Musse verkligen skulle må så bra av en tik, med tanke på hur han är redan nu mot löptikar. Dessutom så tror jag varför Musse är så duktig på Viltspår/Blodspår är att han tror han letar efter en löptik. Igår så gick jag och Musse förbi ingången på baksidan av huset där det bor en Havanaistjej, Musse började gnälla/grina som bara den och det har han aldrig gjort förut så jag är ganska övertygad om att den tiken löper nu...Mycket att fundera på...Kom att tänka på att det är nog många som funderar på hur jag kan jobba när jag faktiskt har ett friår från Radiotjänst...Grejen är att man får jobba lika mycket under friåret som man har gjort året före. Dvs jag har rätt att köra buss, taxi, dela ut Annonsbladet samt arbeta åt Svenska Psoriasisförbundet eftersom jag har gjort det i fjol. Jag får dock inte arbeta mer timmar än jag gjorde förra året eller ta något helt nytt arbete.

Ovido - Quiz & Flashcards