Alla inlägg under april 2007

Av Cecilia - 26 april 2007 19:49

... har gått sen vi gjorde utställningsdebut!

Jag tycker första bilden är för kul. Musse står och tjuvkikar bakom Rogers ben och tänker då inte alls låta domaren röra i honom. Bara det var ju också en upplevelse, våran lilla gosse som aldrig varit rädd för något och annars springer fram till alla. Ja, förutom då hos veterinären, hon är inte heller någon höjdare att besöka tycker Musse.

Tänk vad mycket som har hänt sen dess. Musse har blivit vinstrikaste havanaisvalpen i BBHC's tävling, fått fem juniorcert i baltländerna, ett vanligt cert i Lettland, två norska storcert. Och sen så har han fått två stycken tvåor och det med all rätt. Ena gången så ville han inte gå och andra gången så fick han för sig att Frisetjejerna vid sidan om ringen var bra mycket roligare än att gå fint. Och eftersom han ända fick en bra kritik förutom att han var för valpig så spelar det ingen större roll.


På andra bilden så gör Emilia och Mira sin debut i ringen och slutar som trea. Inte alls illa och sen dess har det ju inte direkt gått sämre...:-)

Av Cecilia - 22 april 2007 21:38

Domare i uttagningen till finalen var Petter Steen från Norge, domaren i stora finalringen när dom skulle placeras var Gro Berg-Johansen från Norge.


Emilia fick en väldigt fin kritik bland annat 9/10 på hur hon utnyttjar ringen. Totalt fick hon ihop 76 poäng av 100 möjliga. Det är totalt 10 stycken bedömningspunkter bland annat kunskap om rasen, visning av tänder och uppställning.

Av Cecilia - 21 april 2007 19:18

Tudor blev idag BIR och fick ett norskt storcert. Musse var ensam i unghundsklassen och fick HP. Musses kullsyster Emma (Buenazo's Temptation) blev BT-2. Freja var också med, hon gick jättefint i ringen och vann juniorklassen med HP. Domare var Mona Selbach.


Tudors kritik,

Mycket god typ. Välutvecklad för åldern. Huvud med mycket goda propotioner. Flott uttryck. Bra bett. Fin hals. Välvinklad. Fin kropp för åldern. Bra rörelser. Fin päls och färger. Ännu lite valppäls.


Musses kritik,

Mycket god typ. Utmärkt huvud och uttryck. Bra bett. Kunde haft en bättre tillbakalagd skuldra. Fin överlinje och svans. Bra kropp. Välvinklad bak. Rör sig löst fram. Bra rörelser bak. Bra päls och färg.


Jag är hemma i Kiruna, men mamma, Emilia, Musse, Mira och Elisabeth är kvar i Harstad. Imorgon ska Emilia tävla i juniorhandling och Mira ska ställas i öppen klass.

 Nu ser vi fram emot nästa utställning som också kommer att vara i Norge om några veckor.


Av Cecilia - 15 april 2007 15:40

Första bilden är på BIR och BIM.

Andra bilden är på kvarvarande fem hundar i BIS-finalen före vi skulle placeras, Musse, Mira, en tysk spets, en flatcoated retriver och en dobberman tror jag att det är.

BIM blev en Gällivaretjej vid namn Alice (Dancing Dock's Zarina).

Emilia visade Musse och jag visade Tudor, Tudor blev BH-2 med HP. Sedan i BIS finalen så visade jag Musse eftersom Emilia gick med Mira.
 

Helt klart en trevlig dag! Och inte alls illa att både Mira och Musse blev BIS placerade och Emilia vann juniorhandlingen.

Nu ser vi fram emot nästa helg, då Mira, Musse och kanske Tudor ska ställas i Harstad och inte att glömma att Emilia ska tävla i juniorhandling!

Av Cecilia - 15 april 2007 15:38

Emilia visade Musse helt perfekt och dom blev placerade som vinnare i juniorhandlingen för ungdomar mellan 10-17 år.

Av Cecilia - 15 april 2007 15:36

Bilden är på BIR och BIM (Mira är till höger)


BIM blev Miras polare Troy (Pello-Troy)

Mira blev idag BIR och sedan BIS-R. Emilia visade henne jättefint, även om Mira inte riktigt ville vara med på slutet så fick Emilia ändå ordning på henne.

Av Cecilia - 13 april 2007 13:24

Nu ser vi fram emot pimpeltävlingen i Lainio imorgon och utställningen på söndag. Förra året kommer jag på plats 47, men det blir nog svårt att slå. Mitt "vinnarblänke" har tyvärr åkt ner i ett pimpelhål! Och utan den så får jag ingen fisk. Alltså plats 47:e kanske låter som en dålig placering, men med tanke på att det är säkert 1500-2000 startkort sålda så tycker jag att det är bra.Kolla in bilden på Tudde, jag försökte på alla sätt att få honom att stå, men före jag hann ta bilden så satte han sig igen. Så det fick bli en bild på en sittande Tudde istället. Kolla in Musses nya utställningskoppel som ligger på bordet, ett rött med förstärkning under hakan. Jag tycker den var jättefin och att den passar perfekt till Musses svarta päls.Men det enda Roger sa var att vi har väl kvar den svarta för han vill hellre ha den om han ska visa Musse...Trevlig helg.

Av Cecilia - 8 april 2007 15:41

Egentligen så hade jag tänkt att spara pengar och inte ställa Musse förrän han blir två år i oktober och Tudor före han bli 15 månader i september, men nu så har jag ändå anmält dom till flera utställningar...Jag ska inte ha någon semester i sommar, utan jag ska spara den till senhösten. Då ska jag och Musse ta oss en tur till olika utställningar runt om i norra Europa. Förutom Litauen i december (synd att den krockar med Stora Stockholm) så har jag inte bestämt mig vilka vi ska på, men jag har lust att åka på en två dagars utställning till Ryssland, problemet är bara att det verkar vara så tjorvigt, men jag ska ta och ringa ryska ambassaden nästa vecka. Man måste tydligen ha en inbjudan till Ryssland, det är inte bara att boka flygbiljett dit. Sen så har jag kollat lite på Tyskland också, men jag förstår inte riktigt deras utställningsregler, måste kolla upp bättre sen. Resan måste dock bokas ganska snart för att att vi ska få dom billigatse biljetterna.Jag har liksom tänkt att jag ska försöka få en av dom kvalificerade till Crufts utställningen i England nästa år, men fråga mig inte hur det ska gå till...Man blir verkligen helsnurrig av alla länders olika utställningsregler, i vissa länder kan dom bli champions vid 15 månaders ålder, i andra länder så måste certet tas på en internationell utställning, i några länder så delas certet bara ut till BIR oavsett om den hunden är champion eller inte. I flera länder så placeras bara BIR hunden.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards