Alla inlägg under mars 2009

Av Cecilia - 25 mars 2009 23:09

Imorgon så ska Tudde till veterinären för den årliga veterinärbesiktningen. Jag har precis badat honom och tänkte att jag skulle försöka hålla honom ren till imorgon, så jag letade fram hans gamla regnoverall. Jag brukar inte använda den eftersom den är för stor, men sätter man en klämma över ryggen så fungerar det ganska bra. Tudde är lite smålustig när han får skor, tratt eller overall på sig, då blir han alldeles överlycklig och tokspringer runt i lägenheten.


Nästa helg så är det en inofficiell utställning i Gällivare, om jag inte jobbar så ska nog jag, Emilia och Tudde ta oss en tur dit. Sist Tudde var på en utställning här i stan i november så ville han inte alls visa sig, vilket i och för sig inte är så konstigt efter att han och Emilia var på utställningskurs i sex timmar dagen före. Så det är ju ett perfekt tillfälle att träna honom före våran utlandssemester i början på sommaren. Jag ska med hela ligan till Polen, synd bara att Emilia inte kan följa med. Men det löser sig, oftast så är det ju någon bekant som man brukar råka på som kanske kan hjälpa att visa en hund om det skulle behövas.


Förra helgen så jobbade jag i Gällivare, då passade jag på att åka förbi Gun-Britt (Polar Sweet's) för att titta på hennes valpar. Dom var jättefina! Och ja, jag börjar bli riktigt valpsjuk.

Av Cecilia - 16 mars 2009 07:00

Förra veckan så var jag och Roger till Norge med alla vovvar. Vi passade på att besöka veterinären i Tromsdalen för att göra en hälsokontroll och hjärtkontroll på Musse. Jag  begärde även ett intyg på hjärtat som jag har skickat in till BBHC, jag brukar inte begära intyg varje gång eftersom veterinären lyssnar på hans hjärta två gånger per år i samband med vaccinationerna. Musse vaccineras varje år mot valpsjuka och rabies.

Av Cecilia - 1 mars 2009 15:57

Här kommer några bilder från Tudde och Kiras fisketur, dom har varit och arkat i Radvijärvi i helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards