Alla inlägg under juni 2007

Av Cecilia - 30 juni 2007 18:34

Bild 1 är på Musse och bild 2 är på dom placerade hundarna i bästa hanklass.


Musse slutade som BH-3 med R-CACIB vilket vi är väldigt nöjda med. Stort grattis till Chewbaccas Daisy The Daydreamer och Kinway Ivory Touch som blev BIR och BIM. Tudor ställdes inte ut idag utan var hemma hos mamma och syrran.


Mer information kommer sen, nu måste jag ta och äta och vila lite...

Av Cecilia - 27 juni 2007 22:08

Jag och Emilia har precis kommit från agilitybanan. Alltså Musse var verkligen jätteduktig! Nu är det bara jag och Emilia som måste finslipa på våran handling...:-) Fast Emilia är jätteduktig och snabb, och Musse tycker det är jätteroligt att springa med henne. När han springer med mig så måste han ju stanna upp eftersom jag inte hinner med att visa var han ska ta vägen.


Nu är det slalomen och den platta tunneln som vi måste finslipa på, resterande fungerar faktiskt mycket bra. Och hade Musse själv fått välja så hade han gärna sprungit upp och ner för A hindret hela tiden.


Tudde var också med, vi försöker ta det väldigt lugnt med honom och muta honom hela tiden så han ska tycka det är roligt. Så idag så har vi bara tränat balansbommen med honom, vi gick på varsin sida av bommen och så hade jag satt ut korv åt honom hela vägen. Kan det kanske vara så att lillgubben är höjdrädd?

Av Cecilia - 27 juni 2007 16:10

Igår så klarade jag slutprovet för att bli ringsekreterare, för jag blir auktoriserad så måste jag först göra två elevtjänstgöringar och sedan tre aspiranttjänstgöringar. Egentligen så behöver vi är folkbokförda i Kiruna och Gällivare bara göra två aspiranttjänstgöringar eftersom vi har så få utställningstillfällen här, men jag har ändå valt att jag ska göra alla. Elevtjänstgöringarna kommer jag att göra i Piteå och Västerås på deras SKK utställningar. Camilla kommer också till Piteå för att göra sin andra aspiranttjänstgöring.

Av Cecilia - 25 juni 2007 22:11

Musse berättar:


Jag har fått en flickvän, en alldeles egen flickvän. Hon är världens finaste tjej (sorry mamma, men du är i alla fall på en god andra plats). Hon är så fin och alldeles blank och fin i pälsen. Kan ni förstå nu i helgen, så stack hennes päls in i min och Tuddes bur. Och vad gör Tudde? Jo han låg och smågosade på hennes päls så den blev alldeles blöt. Hade jag sett det då så hade jag sagt åt honom på en gång, men det är nog det närmaste han kommer henne. Nästa gång vi ses så måste jag hålla bättre koll på henne så inte Tudde är där och håller på.


Det är ju faktiskt min tjej, och bara min...:-) Och vem vet, om så där sex-tolv månader så kommer det kanske några "minimussar"...


Nu ska jag fortsätta drömma om henne, och matte säger att det inte dröjer länge till vi ses igen...:-) Men hur länge är egentligen en vecka? För matte pratar om att det är först om några veckor...

Av Cecilia - 24 juni 2007 11:21

Bild 1 är på BIR och BIM  (Garden Angel Amazita & Buenazo's Temper)

Bild 2 är på Amazita och sin stolta matte efter det att Amazita blivit NUCH

Bild 3 är på Musse, Ammis och Tudde när vi är på väg hem.


Jag, Rogga, Tudde, Musse, Ammis och Camilla har varit i Trondheim på en internationell utställning på midsommardagen. Musse blev BIM med CACIB och Tudde åkte ut på en gång, hon tyckte han var lite för stor men han fick ändå en rätt så bra kritik.


Musses kritik;

Nice size & type. Good propotion. Still to much undercoat. Nice head & expression. Good bite. Nice topline & tailset. Well angulated. Moves very vell.


Tudors kritik;

Very strong (?) male. Good propotions. Strong head. Good pigmentation. Excellent fore chest. Strong bone. Goog tailset. Very much under coat. Moves a little narrow in behind and loose in front.


Dagens stora vinnare blev Amazita, som blev BIR med CERT och CACIB och därmed NUCH. Stort grattis från oss!


Jag passade även på att ögonlysa gossarna, ingen av dom hade något tecken på katarakt.


Tack Camilla och Ammis för en superhelg, och all hjälp med Tudde Puddes kamning! Vi syns snart igen!


Av Cecilia - 18 juni 2007 20:43

Nu är vi hemma igen.


Igår när vi åkte från Arlanda så hade matte bokat hemresan till Gällivare och i vanlig ordning så var planet sent. Vi skulle ha åkt från Arlanda 18:30, men jag tror vi kom iväg vid 21 tiden... Fast matte borde ju ha lärt sig det vid det här laget, hittills har vi alltid varit försenade dom gånger när vi har flygit till/från Gällivare. Fast det var tur att jag inte var med matte i Stockholm för två veckor sedan när hon var ner på ett styrelsemöte, i vanlig ordning så kom hon i sista minuten till Arlanda. Men gissa vad tjejen i incheckningen sa till matte? Att hon inte har någon flygbiljett! Så matte var tvungen att köpa en ny, men det var resebyråns misstag, för på bokningen så stod den den sjunde juni, men resebyrån hade bokat resan till den första juni och sedan gjort en egen bekräftelse.


Åter till min och mattes resa, vi har verkligen varit överallt! Men lite sur är jag för att vi inte hann åka och  hälsa på min mamma och syrra, men vi ska göra det nästa gång vi åker till södra delen av landet. Egentligen så skulle vi på utställning, men vi skippade den. Lika bra det, men det var mattes beslut. Ena stunden så tjatar hon om att det bara var en till hane, som dessutom var junior så vi hade inte ens tävlat om samma cert och i nästa stund så har vi ju hela livet på oss att fixa ett cert så vi behöver inte gå på denna. Men hallå, vi var ju ändå där...! Ja ja, men det är matte i ett nötskal.


Men nu till helgen så blir det utställning i alla fall, jag ska göra debut i championklass och dessutom så ska husse gå med mig! Det ska bli kul, det är nästan två månader sen jag sist var på utställning. Fast huvudsaken är att jag slår Tudde, han har varit lite för mallig sen han kom hem med två cert från Mo i Rana och dessutom hade han fått vara en hel helg med tre tjejer! Och dessutom så tror jag inte att han har fattat att han är alldeles för nära släkt med Emma (Buenazo's Temptation) som han har blivit så förtjust i.


Nu ska jag gå och titta på när Tudde ska bli kammad, han har varit på fisketur med husse och hans kompis Mattias och bott i tält. Men matte låter inte så nöjd över det, för jag hörde minsann hur hon mumlade till husse att han kan väl ta med sig en borste om han nu ska vara ute i skogen i tre dagar.


Spana in bilden på mig, alltså man får skämmas! När vi skulle och shoppa i Stockholm i söndags så flätade matte min pannlugg och satte upp den med en rosa klämma, jepp ni läste helt rätt...!

Av Cecilia - 6 juni 2007 09:17

Tudor hälsar till alla kullsyskon och hoppas att ni får en bra dag.


Själv så är han ute i stugan och myser med husse och Musse.


Bilden är på Emilia (lillmatte) och Tudor från när dom var på SSRK's viltspårkurs. En bättre rapport från viltspårkursen kommer nästa vecka. Det har varit så mycket nu sista veckorna i skolan och jobbet så jag har inte riktigt haft tid med något annat än att plugga.


Tack Sussan (webmaster på SSRK Kiruna) för dom otroligt fina bilderna på mina gossar och Mira. Spana in hennes reportage från viltspårkursen på www.ssrk-kiruna.com på högra sidan så finns det en länk som heter "Foton från viltspårkursen".

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards