Direktlänk till inlägg 6 maj 2007

Musses nionde CERT (inklusive juniorcert)

Av Cecilia - 6 maj 2007 13:49

Bild 1, BIR blev Musse (Buenazo's Temper) och BIM blev Freja (Ting-Ge-Lings Cubita Janina)

Bild 2 är på Musse och den norska tjejen Sarah

Bild 3 är på gossarna när vi väntar på att få gå in i ringen


Igår var vi på utställning i Hammerfest som ligger i norra Norge. Domare var Kenneth Edh. Både Tudor och Musse fick CK och blev sedan placerade som BH-1 och BH-2. Tack Helena för hjälpen med att visa Musse, det gjorde du mycket bra. Sedan så var det dags för tikarna och Freja vann tikklassen. Grattis!


Fast egentligen så skulle jag kanske inte ha tagit med Musse, han har ju redan alla cert han behöver före han blir två år, Tudor saknar ju däremot ett och hade han fått den igår så hade han också bara behövt ett cert efter två års ålder. Lite snopet att just Musse tog certet av honom... Men samtidigt så kan man ju inte förutsätta att gossarna blir placerade som BH-1 och BH-2 och Tudor har ju ändå tretton månader kvar till sin två års dag så vi kanske hinner fixa ett till cert före det. Och dessutom så är det först nu som jag kan säga att det är riktigt roligt att visa Musse när han oftast både står och går bra.


Vi stannade kvar och väntade på gruppfinalen, men där blev vi oplacerade. Under barn och hund tävlingen så var det en norsk tjej som hette Sarah som hade en hund som inte ville vara med utan smet ut från kopplet och sedan inte ville komma in i ringen, så jag gick och lämnade Musse till henne. Musse är ju så enkel att gå i koppel med så hon blev jätteglad och dom sprang jättefint runt i ringen tillsammans.


Tack Helena för en trevlig helg. Vi syns ju ganska snart igen...:-)



 
 
Ingen bild

Camilla

6 maj 2007 20:09

Bra jobbat Musse, nu är det bara ett cert kvar så är du ikapp mig.... Jag snodde Mivas cert framför ögonen på henne i Forshaga, så jag vet hur det är...men det är kul att vinna. Grattis igen!!!
Kram Amazita (och matte & Miva)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards