Alla inlägg under september 2009

Av Cecilia - 20 september 2009 13:55

         



  

Bild 1. När jag klev upp 04:30 på morgonen när vi skulle åka så låg Musse och sov i väskan, annars så sover han alltid i sängen. Lillgossen, han är för söt! Säkert så var han så orolig att jag skulle ta med Tudde så han kände att han var tvungen att hålla koll på väskan.


Bild 2. Musse med sin BIR rosett dagen efter utställningen. Bilden är tagen utanför Palanga flygplats, 22 grader varmt men det var väldigt blåsigt.


Bild 3. Den obligatoriska fikan på Waynes coffee på Arlanda. Jag dricker Caffe Latte med vaniljsmak, Musse dricker ett glas vatten och så delar vi på en paj.


Bild 4. Tack och hej för den här gången hälsar Musse. Musses nästa utställning blir WW utställningen i Bratislava. Men som det känns just nu så är det lite för långt att köra bil dit, och blir det flyg så kan ju tyvärr bara en vovve följa med.


Jag och Musse har varit i Litauen över helgen (nu sitter vi på Arlanda och väntar på flyget till Kiruna).


Igår var vi på utställning i Penzeveyes. Musse blev BIR! Om man blir sämst BIM och hunden redan är champion i sitt hemland räcker det med en vad dom kallar vinnartitel (dvs som sämst BIM).


Musse blev däremed LTCH igår och i och med att han redan är estnisk och lettisk champion så blev han nu också baltisk champion!


Domare var Joanna (??) från Polen. Efter det att Musse hade vunnit certklassen (dvs tävlan mot bästa unghund och öppen klass hane) så skulle han tävla mot bästa juniorhanen som var en fin kille från Finland (med polska ägare), om jag inte minns helt fel så var han från Visokoivins kennel i Finland. Domaren hade väldigt svårt att välja mellan junioren och Musse, men hon valde till slut Musse till bästa hane. Så då hade vi riktigt tur...:-) För om han inte blivit bästa hane så hade han inte blivit champion, det räcker ju som sagt var inte med cert. Lillgossen visade sig från sin bästa sida igår, förutom när domaren böjde sig över honom när hon gick runt hundarna ett varv till, då la han sig på rygg för att bli kliad på magen...:-)


Vi har haft en jättebra helg. Men jag bokade en riktig "snålresa" för att komma billigt undan. På vägen ner så mellanlandade vi i Luleå, Stockholm, Köpenhamn för att sedan landa i Palanga (ligger vid kusten), från Palanga så hyrde vi sedan en bil för att köra till utställningen som låg drygt 20 mil från Palanga.


Tyvärr så har jag inga bilder från utställningen eftersom jag var där ensam.


Nästa utställning blir på en Monte Negrisk (skriver man så, men jag menar i alla fall Monte Negro) nu på fredag för att sedan ställa ut i Bulgarien på lördag & söndag. Men som det känns nu så ska jag nog inte åka, måste nog att och vila upp mig istället, i alla fall som det känns just nu.



Av Cecilia - 9 september 2009 07:00

Nu är det snart dags för utställningar igen, så då kanske det blir lite mer inlägg i bloggen framöver, som det är nu så har det inte funnits så mycket att skriva om.


På fredag så börjar älgjakten, vilket innebär att Tudor kommer bli borta några veckor. Nästa vecka på fredag så ska jag och Musse ut och resa, vi ska ta oss en riktig rundtur hade vi tänkt.


Jag har anmält vovvarna till ett flertal utställningar under september, oktober och november, bland annat till Litauen, Estland, Lettland, Bulgarien, Rumänien, Danmark, Slovakien, Norge och givetvis Växjö i november eftersom Molly blir två år i oktober. Alla vovvar är inte anmälda till alla utställningar, utan oftast bara en av dom. Det ska bli skoj att komma ut på utställningar igen, men mest så ser vi givetvis fram till WW utställningen i Bratislava i oktober.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards