Alla inlägg under oktober 2010

Av Cecilia - 17 oktober 2010 16:03

   Det kanske är dags att ge ett livstecken härifrån Kiruna... Jag har tyvärr bara bärbara datorn så jag kommer inte åt mina bilder, men här är i alla fall en bild på Molly och Tudor när vi åkte färja för några månader sedan.


Vi har varit på en massa utställningar i Finland och Sverige den här säsongen, dock har vi inte ställt några hundar utan bara sålt grejer från butiken www.hundgruvan.se


Vi har fått ett kennelnamn i januari Giron Star's, Giron betyder Kiruna på samiska. Valpplaner finns, men dock tidigast inte förrän nästa höst. Men före det så ska ju hundarna hälsoundersökas igen under våren.


Molly fyllde tre år förra veckan. Lillprinsessan har blivit en riktigt fin tjej, precis som Musse har hon tagit god tid på sig att bli färdig i kroppen.


Världens bästa Musse har fyllt fem år igår! Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst om Musse, men det får bli en annan gång. Lättsammare hund får man leta efter, han anpassar sig till det mesta. Musse gillar i alla fall att resa, egentligen så hade jag tänkt att klippa honom när vi slutade ställa ut honom, men sen så tänkte jag att han blir så ledsen om han inte får vara ute och fara på utställningar så han fick behålla sin päls. Så en eller två utställningar per år ska han få åka på. Jag har anmält Musse till Herning i november, vi ska på en hundmässa i Åstorp dagen före så då tänkte vi passa på.


Tudor och hans höstjakt kan jag berätta om mer sen. Men jag lovar att jag INTE ska sätta in några bilder på döda älgar eller fåglar igen, jakt är nog kanske inte lika naturligt/vanligt söderut som här.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards