Alla inlägg under juni 2009

Av Cecilia - 29 juni 2009 06:30

Igår var Emilia och Musse på utställning i Gällivare och tävlade i juniorhandling. Dom slutade som BIS-R och blev även kvalificerade till SM:et i december i samband med Stora Stockholm. Grattis syrran och Musse!  Emilia har ju ett tag på sig att fundera på om hon vill vara med i Stockholm. Vi har tidigare planerat att åka till Helsingfors (Finland) den helgen, det är en två dagars utställning där samma helg. På lördagen så är det finsk vinnarutställning och på söndagen nordisk vinnarutställning.


Pojkarna var inte anmälda till den vanliga utställningen. Men nu ska jag ta och leta fram någon lämplig utställning till pojkarna och Molly till sensommaren. Tudde är inte utställd officiellt sedan oktober förra året och Musse & Molly var senast på officiell utställning i Bulgarien i februari.


Vi syns i Piteå nästa helg! Jag tänkte att jag och pojkarna ska vara publik på BBHC specialen och titta på alla fina hundar. Emilias vovve får stanna hemma med mamma, hon är i höglöp...



Av Cecilia - 16 juni 2009 17:03

Idag är Tudors internationella championat inregistrerat!


Gossen heter numera BGCH C.I.B DKUCH FIUCH NUCH SUCH Flisans Ivar...:-)


Bilden är på Tudor när han trivs som bäst. Det vill säga när han får följa med Roger och jaga fågel, älgar eller fiska. Bilden är tagen i Parkalompolo i september 2008.


Vi är så stolta över våran lilla pärla. Han är verkligen med på allt, det spelar ingen roll om det är lydnad, utställningar, viltspår eller att busa med barn och andra hundar. Ja ja, agility är väl inte Tudors grej... Höjer man hindret lite så kryper han under det, sänker man hindret så kliver han över...:-)


Trevlig midsommar! Jag kommer nog inte åt någon dator förrän nästa vecka. Jag ska köra buss till Nikkaluokta till helgen och Roger ska vara med gossarna i Rakkuri. Men före det så ska jag och Tudde på Rallylydnadsintro ikväll www.kbhk.hundsida.se!


Av Cecilia - 8 juni 2009 12:31

Det är så kul att jag har internet i några dagar, så då kan jag ju passa på att berätta att jag var och såg Bruce Springsteen i Stockholm igår. Helt suverän kväll! Jag brukar inte lyssna på Bruce i vanliga fall, men att se honom live är inte helt fel. Jag ska köra buss i Norge från 24:e juli till i slutet på augusti, hade jag inte varit inbokad där så skulle jag nog ta en tur till Göteborg för att se Madonna, henne har jag aldrig sett live, ändå har hon varit i Sverige ett antal gånger tidigare.


Det är är ju ändå Musses och Tudors sida, så jag måste ju rapportera vad gossarna har för sig. Dom är ute i Rakkuri och odlar morötter och lök. Roger har fått för sig att morötterna kommer att bli större än fem centimeter... Vi får väl se till hösten...


Ingen av vovvarna är anmälda till Gällivare eller Piteå, lite konstigt med tanke på att det är på hemmaplan. Men som sagt Musse och Tudor är färdiga och Molly blir två år i oktober, då ska vi börja ställa ut henne. Hon kan inte bli något och behöver inga cert före två års ålder, så då kan man spara pengarna till att åka på utställningar längre bort.


Nu är allt fixat till Bratislava, det ska bli skoj att få vara med på en WW utställning igen, frågan är bara hur man väljer vilka vovvar som ska med...

Av Cecilia - 8 juni 2009 12:23

med Roggas bil. Bilden är från eftermiddagens cruising. Musse är mycket nöjd när han får åka med i Roggas bil, vi har tyvärr ingen bur i bilen så han sitter alltid på mitt högra knä och spanar.


Före jag började med hundutställningar så hade jag en egen bil, men numera har jag inte tid med varken bilar eller motorcykel. Men om några år så är det inte omöjligt att det bli en bil igen. Bilder på min gamla pärla finns på www.midnightsuncruisers.se klicka på medlemmar och sedan på Cadillac cab länken som finns efter mitt namn.



Av Cecilia - 7 juni 2009 16:34

Igår blev våran lilla pärla Tudor tre år! Tänk vad tiden går fort. Tudde är väldigt sparsamt utställd (bara sex gånger i Sverige och ett antal gånger i några andra länder), men han har redan hunnit med att bli utställningschampion i flera länder. Vi har inte tänkt att ställa ut honom desto mer, om det nu inte kommer någon speciell utställning som vi ska iväg på, då får han givetvis följa med.


Tudde fyllde egentligen år igår, men då kom jag inte åt någon dator, men nu har jag checkat in på ett hotell så nu har jag dator fram till och med torsdag...:-) Jag trodde att det skulle vara svårt att klara sig utan dator, men det är absolut inga problem. Men och andra sidan så har det bara gått en månad sen abonnemanget gick ut, och på den här månaden så har jag bott på hotell varje vecka.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards