Alla inlägg under december 2007

Av Cecilia - 15 december 2007 21:45

Nu är vi hemma igen efter en snabbvisit i Stockholm.


Jag åkte ner i går morse och Emilia skulle komma efter skolan, MEN tåget till Gällivare var försenat så mamma var tvungen att köra henne till Gällivare flygplats, men väl på flygplatsen så hade flyget redan startat. Så då var det bara för Emilia och Tudde att sätta sig på bussen till Luleå för att ta det sena flyget därifrån. Inte förrän tolv på kvällen var dom framme i Sollentuna där jag och Musse väntade. Stackars Emilia och Tudde, i elva timmar pågick deras resa som i vanliga fall bara tar en och en halv timme! Jag och Musse däremot hade en lugn och skön dag, som efter att Musse hade badat färdigt avslutades med en middag tillsammans med några gamla kompisar som numera bor i Stockholm. Tack för en trevlig kväll vi syns igen till jul!


I morse var det dags för utställningen, Emilia visade båda gossarna. Musse fick en slät etta och Tudde vann unghundsklassen med CK. I hanfinalen blev Tudde oplacerad, men han blev bortplockad som nummer 7. Inte illa av 28 deltagande hanar! Tyvärr så har jag inte kvar kritiklapparna eftersom väskan som vi checkade in på Arlanda inte kom fram! Nu är det andra gången på inte ens två veckor som våran incheckade väska inte kommit fram, men förra veckan när vi hämtade Molly så kom den med ett senare flyg till Ängelholm. Men nu är väskan bara borta! Dom ser på Arlanda att den är incheckad men inte var den sen har tagit vägen. Men dom hör väl kanske av sig sen, vi hade inte tid att stanna kvar på Kallax för att se om den skulle dyka upp eftersom vi skulle med tåget vidare hem till Kiruna.


Hur som helst så började Tuddes kritik med "Underbar maskulin hane"...


Det är några som frågat vem den "mystiske" Molly är, hon kommer från Buenazo's kennel i Skåne, där även Musse kommer ifrån som för övrigt är en stolt morbror till Molly. Våran lilla prinsessa heter Buenazo's Xtreme Sweet Princess i stamtavlan och har INTUCH NORDUCH SV-05 Buenazo's Paloma Blanca som mamma, pappan heter DKUCH Frihedshåbs Ullman. Ullman som han kallas är bara utställd en gång i Sverige, men för er som inte sett honom så är en en fin vit kille. När jag och Tudde var i Köpenhamn i september så var Ullman där och om jag inte minns helt fel så blev han BH-2.


Jag och Emilia är väldigt nöjda med helgen, nästa utställning blir i Göteborg i början på januari. Sen så ska jag och Musse iväg på en liten utlandstripp i början på nästa år. 1 januari så får jag ju nya semester dagar så det är lika bra att börja använda dom direkt...:-)



Av Cecilia - 5 december 2007 21:07

I måndags så var jag och Emilia och hämtade hem Molly. (Bilden är på en gäspande Molly när hon var ca sex veckor).


Molly är en underbar och nyfiken liten tjej, hör hon något ljud så galopperar hon iväg för att titta vad det är som låter. Molly kommer att bo hemma hos Emilia, och känner jag Emilia rätt så kommer Molly att få gå en massa roliga kurser och även vara med på juniorhandlingstävlingar nästa sommar. Gossarna tyckte nog att det var kul att få en liten kompis, Tudor och Molly leker redan perfekt ihop, medan Musse är lite försiktigare och försöker rädda sina öron från att ha Molly hängandes i dom.


Tack för en helt underbar liten tjej som vi ska försöka ta hand om på bästa sätt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards