Alla inlägg under februari 2010

Av Cecilia - 12 februari 2010 21:35

  


Bilden är taget i samband med "provet" vi hade i samband med anatomikursen. Copyright till bilden har Norra Norrbottens kennelklubb.


I Hundsport 1-2/10 som kom ut tidigare i veckan så är jag och Rogga med i ett litet reportage på sidan 127. Sista gången på anatomikursen så hade vi ett litet prov som bland annat bestod av att berätta vilka tänder "våran" kurshund hade, eftersom det var en nakenhund så saknades det en hel del tänder vilket gjorde det lite klurigt.


Annars så är det väldigt lugnt med hunderiet nu under vintern, Musse och Tudor är i stugan i Rakkuri med Roger. Där ute trivs dom perfekt!


Själv så har jag börjat åka längdskidor, vilket jag inte gjort sedan jag gick i skolan. Slalom har jag åkt ibland, men inte längdskidor...


Hur som helst så var jag och köpte ett par skidor och bad att få dom vallade, men jag förstod inte att dom bara grundbehandlade dom, utan att man var tvungen att valla dom själv. Jag anmälde mig i alla fall till IFK Kirunas tävling, utan att ha provat skidorna först... Jag kom på plats 98 av 98, med tiden 32:49, fem minuter efter den som kom näst sist.


Veckan efter gjorde jag ett nytt försök med vallade skidor, då kom jag på plats 80, på 26 minuter. Nu ä det två tävlingar kvar på IFK Kirunas skidkul, på tisdag och sedan 2:a mars. Det ska bli skoj, jag försöker åka en runda varje dag, så förhoppningsvis så lär man sig åka lite bättre.


Och sorry! Jag glömde ju nämna i mitt förra inlägg att Emilias lilla pärla blev BIM med CERT i Litauen 24 januari när Tudde blev BIR, hon blev dock inte litauisk champion eftersom hon inte är svensk champion.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards