Alla inlägg under augusti 2008

Av Cecilia - 31 augusti 2008 08:50

I nästan tio års tid så har jag gått på massage hos Jolanta här i stan, men nu har jag äntligen tagit mig tid att åka förbi hem till henne för att spana på hennes fina hundar. Hon har två labradorer, varav den ena är importerad från Polen och sedan en chihuahua som är importerad från Ungern, men eftersom det är krav på rabiesblodprov före man får ta den till Sverige så har den bott hos hennes syster i Polen fram till ett års ålder. Chihuahuan är långhårig och trefärgad, med jättefin stamtavla och med linjer som inte finns i Sverige. Tyvärr så har jag inga bilder på dom.


Hennes syster i Polen har yorkshireterrier och chihuahua kennel i Polen. Bilden få chihuahuan är en hane som är runt åtta månader som hon först skulle behålla själv, men av olika anledningar inte kan det så hon ska sälja honom när hon hittar rätt köpare. Bilden på yorken är hennes tik som hon har ställt ut en massa och är champion i ett flertal länder.


Kul att få se lite andra fina hundar, man blir ju ganska så insnöad av sin egen ras...:-)



Av Cecilia - 30 augusti 2008 14:52

Förra helgen så skulle vi egentligen ha åkt till Tartu på en nationell utställning.


Men vi ångrade oss i sista stund och tog istället en liten rundtur i norra Sverige och Finland. På bilden så tar Tudde sitt sista bad för den här sommaren, Tudde älskar att bada, medan Musse på alla sätt försöker undvika att bli blöt, oavsett om det handlar om regn, vattenpölar eller att bada hemma eller i sjön.


Jag har blivit riktigt dålig på att uppdatera bloggen... Men och andra sidan så händer det inte så mycket här.


Jag och Tudde försöker att vara nere på bruksis så ofta vi hinner, de flesta moment går faktiskt över förväntan. Förutom apport, det går inte alls. Han vägrar att greppa den själv, att få honom att hämta den när man kastar iväg den är inga problem alls, men att få honom att ta den från min hand går inte alls... Jaja det är bara att fortsätta nöta.


I måndags var det sista gången på Musses agilitykurs, tyvärr så jobbade jag så vi missade den.

Av Cecilia - 19 augusti 2008 20:32

Bild 1 är på Tudde med Lapporten i bakgrunden.

Bild 2 är på Matti, Ante och Tudde.

Bild 3 är på Tudde när han är med och drar långedrag ute på Torneträsk.


Jag har jobbat i Narvik (Norge) och kört buss på helgerna, under tiden så har husse och Tudde varit och fiskat.

Av Cecilia - 19 augusti 2008 20:27

På bilden så är det jag, mamma, Musse, Emilia, Freddan och Hogge.

Av Cecilia - 19 augusti 2008 20:24

Emilia och Tudde blev BIS-4 i juniorhandlingen. Grattis syrran!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards