Alla inlägg under april 2008

Av Cecilia - 26 april 2008 21:05

Idag har vi varit till Stenbacken på pimpeltävling, det blev inga fiskar idag heller. Men vi hade en trevlig dag på isen tillsammans med Mattias (Tuddes favoritkille).


Solen värmde ganska bra stundvis, men det blåste väldigt kallt så vi stannade inte kvar för att se vem som vann skotern. Det dröjer nog ett bra tag innan sommaren kommer till Kiruna, isen var närmare en meter på Torneträsk.


På måndag åker jag till Stockholm på en snabbvisit, jag såg i någon leveratörs kundblad att dom har öppnat i stor hundaffär någonstans på söder så dit måste jag ju och spana lite. Det känns som om jag har varit i Stockholm lite för mycket sista tiden, till och med en flygvärdinna på FlyNordic kom och frågade om jag åker till Stockhom varje vecka... Fast på måndag så har jag bokat med med SAS, däremot så åker jag hem med FlyNordic på tisdag eftersom jag har så mycket grejer jag ska ta hem från Stockholm så blir det billigare att ta med det med FlyNordic.


Efter den här resan så hag jag bara kvar en resa till Stockholm i början på juni, sen så ska jag och gossarna ta oss en lång semester och vara i stugan så mycket som möjligt. Fast före semestern så ska vi på en massa utställningar runt om i Norden, 24 maj är nästa utställning och helgen efter det så är det utställning i Piteå, den kan man ju inte missa eftersom det nästan är på hemmaplan.

Av Cecilia - 25 april 2008 22:47

Musses championatdiplom har kommit från Estland och den är inskickad till SKK för registrering.


Det var lite smålustigt när jag och Musse var i Estland, före vi åkte dit så lånade jag en bild från en sparesearrangörs hemsida och satte in i bloggen just för att det var så fin byggnad med ryskt tak på bilden, jag hade ingen aning om att den var från Tallinn. När jag och Musse sedan var och gick runt i gamla stan i Tallinn så såg vi just den byggnaden, man kan skymta den i bakgrunden på bilden.


Jag skulle mer än gärna åka tillbaka till Tallinn, men det får nog bli efter sommaren kanske. Det ska vara en utställning i Rakvere till hösten också, den kanske är något för Tudde-Pudde. Rakvere ligger drygt tio mil utanför Tallinn, men det har ingen större betydelse eftersom Estlands bussnät är nog Europas bästa bussnät, det går bussar flera gånger i timmen till varenda liten vrå i Estland verkar det som och dessutom är det tokbilligt att åka buss.


Om någon är på väg till Tallinn så kan jag rekommendera Kalev Spahotell http://www.kalevspa.ee/ vill man inte bo på ett spahotell så är Scandic Palace http://www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Estonia/Tallinn/Hotels/Scandic-Palace/ också fint och har suverän mat. Båda hotellen ligger i gamla stan och det är nära både till färjorna och till shoppinggatan. Fast och andra sidan så är Tallinn väldigt litet, det tar tex bara 40 minuter att gå till flygplatsen från stan.



Nu är det läggdags, vi ska till Stenbacken imorgon och fiska, det är Lapplandsmästerskap i pimpelfiske !

Av Cecilia - 20 april 2008 19:55

Bilden är lånad från www.nkk.no


Emilia och Musse vann juniorhandlingen idag! Domare var Bo Skalin.


Dom fick en väldigt fin kritik av Aase Jakobsen som var domare i kvalet. Emilia och Musse upprepade sin vinst från ifjol i Harstad då dom också vann juniorhandlingen.


Tudde var anmäld till den vanliga utställningen, men vi valde att inte ställa honom. Han har redan sina norska cert och cacib som han behöver före det att han blir två år i juni. Det är ju absolut inte säkert att han skulle ha fått något cert idag, men man vet ju aldrig. Våra vovvar har hittills aldrig tagit något cert från någon annan hund som dom inte har behövt själva, det är ju bättre att dom som behöver cert får dom.


BIR blev Musses snygga polare Harry och BIM blev en fin tik från Behave's. Stort grattis!

Av Cecilia - 20 april 2008 19:52

Emilia och Tudde kom trea i juniorhandlingen! Grattis syrran.


Tudde var inte alls på humör, utan var väldigt trött och lunkade runt i ringen i sin egen takt. Men det gick ju bra ändå...:-)

Av Cecilia - 13 april 2008 17:06

Igår blev Musse BIM med CERT och därmed SUCH och NORDUCH! Domare var Mona Selbach från Norge.


Vi är verkligen helnöjd med alla Musses fina resultat, vi som sa från början att det räcker att vi ska försöka få honom till NUCH så är vi mer än nöjda. Och nu har lillpojken blivit NORDUCH...:-)


Vi kommer i fortsättningen bara ställa honom sporadiskt tex i samband med att Emilia ska juniorhandla eller att vi ska någonstans med Tudor. Fast det är klart åker vi utomlands så är det klart att vi tar med våran lilla pärla. Musse gillar verkligen att visa upp sig och viftar oftast på svansen när domaren kommer fram och älskar verkligen att vara med på uställningar. Tar man bara med Tudde så ser man riktigt hur besviken Musse blir när han inte får följa med.


Nästa svenska utställning blir i juni, före det så kommer vi kanske att åka utomlands. Jag och Musse är jättesugen på att åka till Cypern på en två dagars utställning, men vi har inte fått med oss någon dit så vi får se hur vi gör. Till skillnad från Tudde och husse så gillar jag och Musse sol!


Tack för alla mail och tack Eva för bilderna på våran "Moffa" som vi till vardags kallar Musse för!

Av Cecilia - 5 april 2008 17:12

Musse blev imorse BIR på en nationell utställning i Estland, BIM blev en fin finsk tik från Saharandas kennel.


Eftersom Musse är EEJCH så blev han idag även EECH. Det räcker med ett CERT när hunden är juniorchampion, den finska tiken blev också EECH idag eftersom det var hennes tredje estniska CERT. Grattis!


Mer info och bilder kommer nästa vecka.

Spa

Av Cecilia - 3 april 2008 14:12

Imorgon så åker vi iväg till ett spa, det ska bli jätteskönt!


Och givetvis så ska ju Musse också med, så imorse var mamma till veterinären för att avmaska honom efter våran tur till Danmark. Som jag har förstått det så måste man avmaska hunden i Sverige och få Danmarksintyget stämplat före det att man får åka utomlands igen.


Tudde får inte följa med utomlands utan han ska med husse och fiska gädda i Parkalompolo.


Trevlig helg! Jag är ledig från jobbet imorgon eftersom flyget går redan 06:50.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards