Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Estland

Av Cecilia - 25 april 2008 22:47

Musses championatdiplom har kommit från Estland och den är inskickad till SKK för registrering.


Det var lite smålustigt när jag och Musse var i Estland, före vi åkte dit så lånade jag en bild från en sparesearrangörs hemsida och satte in i bloggen just för att det var så fin byggnad med ryskt tak på bilden, jag hade ingen aning om att den var från Tallinn. När jag och Musse sedan var och gick runt i gamla stan i Tallinn så såg vi just den byggnaden, man kan skymta den i bakgrunden på bilden.


Jag skulle mer än gärna åka tillbaka till Tallinn, men det får nog bli efter sommaren kanske. Det ska vara en utställning i Rakvere till hösten också, den kanske är något för Tudde-Pudde. Rakvere ligger drygt tio mil utanför Tallinn, men det har ingen större betydelse eftersom Estlands bussnät är nog Europas bästa bussnät, det går bussar flera gånger i timmen till varenda liten vrå i Estland verkar det som och dessutom är det tokbilligt att åka buss.


Om någon är på väg till Tallinn så kan jag rekommendera Kalev Spahotell http://www.kalevspa.ee/ vill man inte bo på ett spahotell så är Scandic Palace http://www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Estonia/Tallinn/Hotels/Scandic-Palace/ också fint och har suverän mat. Båda hotellen ligger i gamla stan och det är nära både till färjorna och till shoppinggatan. Fast och andra sidan så är Tallinn väldigt litet, det tar tex bara 40 minuter att gå till flygplatsen från stan.



Nu är det läggdags, vi ska till Stenbacken imorgon och fiska, det är Lapplandsmästerskap i pimpelfiske !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Ovido - Quiz & Flashcards