Alla inlägg under oktober 2008

Av Cecilia - 19 oktober 2008 22:09

Copyright på BIR/BIM bilden har Pekka Järvela -Tarbaby's Kennel. Tack för bilden!


Tudde blev idag BIR med CACIB och blev därmed internationell utställningschampion! Musse blev BH-3. 5 hanar och 8 tikar deltog, tre av dessa var svenska resterande var från Finland.


Tuddes kritik "Mycket tilltalande champion hane. Bra propotion mellan höjd och längd. Lagom (?) huvudet. Bra pigment på nos, läppar och ögonkant. Medelkraftig benstomme. Vacker päls, utmärkt struktur. Rör sig med typiskt (?) steg bak. Kunde haft något mer bredd i rörelse. Trevligt temperament. Välvisad."


Vi deltog inte i gruppfinalen, däremot så juniorhandlade Emilia med Tudde och dom kom till semifinal.


Nu ska Tudde ta en lång semester från utställningar, åtminstonde fram till mars/april. Fast det är klart hittar jag någon rolig utlandsutställning till Musse så är det klart att Tudde-Pudde också ska få följa med.

Av Cecilia - 16 oktober 2008 17:41

Bild 1 är när Musse går viltspår och har hittat klöven.

Bild 2 är när dom är på väg hem och Musse blir helt "till sig" och vill fortsätta att slicka blodet från klöven.


Bilderna är tagna när Musse fyllde ett år. Nosa och lukta är Musses absoluta sysselsättning, men tyvärr så reagerar han lite på skott så någon tävling blir det inte för hans del.

Av Cecilia - 15 oktober 2008 16:41

Bild 1 är på den svarta tiken.

Bild 2 är på den svarta tiken och en sobelhane.


Tack Anette för bilderna!

Av Cecilia - 14 oktober 2008 19:01

Det blev ingen älgjakt, utan fågeljakt istället. Men om några veckor så ska han iväg på älgjakt.

Av Cecilia - 10 oktober 2008 23:45

Idag så valparna ätit uppblött foder för första gången.

Av Cecilia - 9 oktober 2008 19:00

Den här veckan så är jag och Musse på resande fot och tassar. I tisdags så åkte vi ner till Stockholm, under tiden jag var på ett möte så skolades Musse in på ett hunddagis www.hundgrottan.com Eftersom Musse inte är van att vara ensam så tänkte jag att det är perfekt om han kan vara på dagis under tiden jag är upptagen. Hur som helst så hade det gått jättebra, Musse är  ju en väldigt enkel hund och anpassar sig till det mesta.


Igår så flög vi ner till Helsingborg för att hälsa på Musses-bebisarna. (Om någon ska ner till Helsingborg från Bromma så kan jag rekommendera www.kullaflyg.se, billigt och bra. En enkel kostar från 448:- och inget för hunden, och ändå bokade jag resan samma dag).


Valparna var verkligen jättefina! Är det någon som är intresserad av en Musse-Fanny valp så går det bra att kontakta Margareta och Aage via mail e.aage@telia.com, det finns några valpar som ännu inte fått sin egen familj. Eventuellt så går det att ordna transport av valpen till Kiruna/Gällivare när valpen är omkring 9-10 veckor.


På kvällen så var jag förbi hos Anette och Christel, där Musse har blvit stolt morbror till några fina tjejer.


Nu är vi på Arlanda, Musse är anmäld till en utställning i helgen, men jag har bestämt mig för att inte ställa honom. Både jag och Musse behöver lite semester så det blir en nöjestrip istället.


Hur går Tuddes älgjakt då? Ja, hittills så har det inte blivit några älgar, men dock en ripa som Tudde är mycket stolt över.


Bilder på valparna kommer imorgon.


Tack Margareta och Aage för husrum och god mat, och lift till Ängelholm och Kvidinge...:-) Vi syns snart igen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards