Alla inlägg under november 2009

Av Cecilia - 8 november 2009 11:08

    


        


Tudde är mycket nöjd och glad över sin höstjakt!


Han trivs allra bäst när han får vara med husse i skogen när man får slippa kopplet och vara lite ruftsig i frisyren...:-) Nu är det bara 10 månader kvar till nästa höst, men fram till det så ska ju givetvis Tudde få provsmaka på fisk och älgköttet.

Av Cecilia - 8 november 2009 11:04

  


Här kommer en bild på min kompis Tarjas vovve Zippo, som är tagen för några veckor sedan när jag och mamma klippte honom.


Visst är han söt...!?

Av Cecilia - 2 november 2009 14:33

Jag och Roger går en Anatomiutbildning i Gällivare varje söndagkväll. Det är jätteintressant, men dock lite slitigt eftersom det är tolv mil till Gällivare enkel väg, men nu är det inte så många gånger kvar. Dessutom så har vi förmånen att ha en veterinär som kursledare, Satu-Päivi Zaff. Igår så hade hon med sig sin ultraljudsmaskin så fick vi vara med när hon gjorde ultraljud på två olika tikar.


Helt klart värt att rekommendera att gå en Anatomikurs, i alla fall om man ställer ut sin hund och tränar agility och sånt.

Av Cecilia - 2 november 2009 14:22

Imorgon går anmälningstiden ut till SSRK's inofficiella utställning.


Vi anmälde en vovve först, men sen så fick jag ingen som kan gå med henne så jag fick maila dit och avboka henne. Synd för hon hade verkligen hehövt träning. Jag ska vara ringsekreterare i valpringen och Emilia ska vara "Barn med hund" domare.


Mer information om utställningen finns på www.ssrk-kiruna.com

Ovido - Quiz & Flashcards