Alla inlägg under mars 2008

Av Cecilia - 30 mars 2008 12:55

Igår var jag och Millo på pimpeltävling i Parakka som ligger tio mil öster om Kiruna. Inte en enda liten fisk fick vi, men vi hade en trevlig dag ute på isen tillsammans med våra tre vovvar.


Nästa pimpeltävling blir i Mertajärvi 2008-04-26.

Av Cecilia - 24 mars 2008 08:17

Igår var Emilia, Rogga och Musse på "Lilla Stockholm".


Musse fick en slät etta och blev oplacerad i öppenklass. Han fick följande kritik av domare, Hansen Mogens Slot från Danmark.

"Bra hanhund. Utmärkt huvud och uttryck. Välpigmenterad. Bra skalle och nosparti. Tillräklig hals. Bra överlinje en aning kort i ryggen. Bra benstomme. Tillräkliga vinklar. Rör sig ganska bra. Utmärkt päls."


Emilia juniorhandlade sedan med Musse men dom blev oplacerade. Vi måste ta och träna lite kontaktövningar med Musse, han har fullt upp med att titta på allt annat så det är svårt att få ögonkontakt med honom i ringen. Har man köttbullar i fickan så går det bra, men i juniorhandling så ska man nog inte använda godis i ringen.


Nu ska vi i alla fall hårdträna Musse fram till Harstadutställningen då Emilia och Musse gör ett nytt försök i juniorhandling, jag har inte anmält Musse till vanliga utställningen eftersom det börjar vara så många havansier på utställningarna och det därför krockar med juniorhandlingen.


Nästa helg är en utställningsfri helg, då ska vi tävla i pimpelfiske i Parakka! Fast frågan är vem som ska sätta fast maggotsen till mig, Roger ska och hälsa på sin syster i Tyresö.


Tack Eva för den fina bilden på Musse.

Av Cecilia - 24 mars 2008 08:09

Igår var jag och Tudde på en nationell utställning i Danmark. Tudde vann öppenklassen med CK och sedan i bästa hanklass så var det en junior och en mellanhund, och mellanhunden blev BH-1.


Tuddes kritik av domare, Tomio Fujihata från Japan.

"Good head and expression. Good neckline. Straight back. Good front. Good steifel. Good movement."


Jag och Tudde var bara över dagen till Danmark, vi flög dit på morgonen och skulle flyga tillbaka till Stockholm på kvällen, men eftersom vi var färdiga på utställningen så tidigt så tog vi X2000 från Köpenhamn till Stockholm istället för flyg.


Nu ska vi ta och planera in en till utställning i Danmark. Förra helgen så var Musse en placering från certet och Tudde var en placering ifrån certet den här helgen, så vi måste helt klart göra ett nytt försök.

Av Cecilia - 23 mars 2008 23:15

I lördags gjorde jag min sista asprianttjänstgöring som ringsekreterare och blev därmed auktoriserad ringsekreterare.


Jag har redan nu fem tjänstgöringar inbokade i början på sommaren, det ska bli skoj.

Av Cecilia - 20 mars 2008 07:40

Jag och bloggen är inte riktigt överrens för tillfället, bilden på Tudde är normalstor, men så fort den öppnas i bloggen så blir den i miniformat...


Imorgon åker jag till Stockholm. Emilia, Rogga och Musse kommer dit på lördagen. Tudde är anmäld till söndagens utställning men Emilia ska bara ställa ut Musse. Hoppas bara att Emilia blir frisk till helgen, förra helgen när vi var i Malmö så hade hon feber, på måndagen så var hon betydligt bättre. Men efter att ha åkt skidor i tisdags så blev hon febrig igen och har inte varit i skolan efter det.


Jag ska göra min sista aspiranttjänstgöring som ringsekreterare i Stockholm.


Förra helgen när vi körde från den danska utställningen tog vi färjan till Helsingborg, så då passade vi på att hälsa på hos Christel och Anette, även Tuddes uppfödare Margareta och Marja och Benke från Gotland var där. Det är så kul att de alla deras hundar, vi ska nog åka dit och hälsa på bättre till sommaren när vi har mer tid, varenda gång vi har varit dit så har det bara blivit snabbvisiter eftersom vi har haft bråttom till flyget. 

Av Cecilia - 18 mars 2008 10:25

... men då försvann det istället.


Här kommer i alla fall Tuddes trycka championatdiplom som jag fick på mailen... Jag hade ju väntat mig en snyggt diplom som man kan ha på väggen, men inte det.

Av Cecilia - 16 mars 2008 23:59

Musse blev idag BH-3 på en nationell utställning i Danmark, Tudde blev tvåa i mellanklassen utan CK. Domare var Dan Ericsson.


Danmark har nya regler så det var en lite smågrötig utställning, men som jag har förstått det så är det bara klassvinnarna som tävlar om cert. Blir hunden tex tvåa i öppen klass med CK så tävlar man inte vidare i BH.

Av Cecilia - 15 mars 2008 18:39

Idag blev Musse trea i öppen klass med CK och fick en fin kritik av Harry Vella, han blev sedan oplacerad i BH- klassen. Tudor var anmäld men var inte med idag.


Jag har gjort en aspiranttjänstgöring som ringsekreterare idag, nu har jag en gång kvar som jag kommer att göra nästa helg i Stockholm.


Grattis Caroline till BIR med sin snygge juniorhane och Anette till BIM med Donna.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards