Alla inlägg den 14 oktober 2006

Av Cecilia - 14 oktober 2006 21:54

Idag så har Tudor tappat sina främre mjölktänder i underkäken. Han ser ganska rolig ut utan tänder, fast jag tror Musse tycker det är ganska skönt att Tudor inte kan bita honom lika bra nu. Det känns som om han har tappat sina tänder väldigt tidigt? Han är fyra månader och en vecka nu. Om jag inte minns helt fel så tappade Musse sina framtänder vid sex månader och sen drog vi ut hans hörntänder hos veterinären när han var sex och en halv månad eftersom dom ordinarie hörntänderna hade börjat komma upp.

Av Cecilia - 14 oktober 2006 16:29

Idag så har jag, Roger, Musse och Tudde varit i Kurravaara, vi passade på att träna lite Viltspår. Första bilden är på Tudor när han spårar för första gången, när han väl kom på vad han skulle göra så gick det bra och han hittade fram till klöven. Några gånger så fick jag hjälpa honom att hitta spåret igen, men i slutet av spåret så hade han nog fått kläm på vad han skulle göra. På andra bilden så spårar Musse och Roger, det gick bra för Musse, idag så provade vi att använda väldigt lite blod, men det gick bra ändå, förutom några mindre avvikelser från spåret. På tredje bilden så har en nöjd Musse hittat klöven och slickar bort blodet från den.När vi hade spårat färdigt så grillade jag och Roger renkött. Musse och Tudor busade lite, men sen började Musse springa fram och tillbaka efter blodspåret. Han är för härlig...:-)Kolla in Musse i sin nya Kamoflage dräkt och Tudor i sin nya "Kill Bill" overall.

Ovido - Quiz & Flashcards