Direktlänk till inlägg 26 mars 2007

Tudor berättar

Av Cecilia - 26 mars 2007 16:34

Nu är vi hemma igen, men tro inte att vi får någon vila för det. Nej nej, matte har köpt nomeselar till oss...! Undra om försäljaren trodde att hon var tokig när hon specialbeställde selarna till oss i våran storlek. Kolla in bilderna på oss, Musse är alldeles inoljad, det skulle jag också vilja vara för idag är det tösnö och då fastnar det inte lika mycket snö i pälsen om man är inoljad. Alltså hon har tänkt att åka skidor med oss, nu har hon ju inte tänkt att vi ska dra desto mer, utan det är nog mer bara för skojs skull. Fast jag får vänta till hösten innan hon åker bakom mig, matte säger att jag måste vara ett år först, medan Musse ska göra sin debut på fredag, matte måste bara hämta sina skidor från Abisko först.Fråga inte mig hur hon har fått för sig att börja åka skidor med oss, men vi tycker det ska bli kul och matte säger att alla hundar gillar att dra. Nu ska vi bara lära oss, framåt, höger, vänster, sakta och stanna först... Och vet ni vad? Bichon Havanais är faktiskt en godkänd ras för att kunna bli draghundschampion. Men det kommer vi aldrig att bli för matte är jättedålig på att åka skidor, och tur är väl det, för vad hade alla schäfrar, sibirien husky och vorsthrar sagt om vi hade kommit till en sån tävling, för dom vill väl inte bli slagen av oss.Det är i alla fall skönt att vara hemma från Stockholm. Det var en rolig resa, aldrig fel när matte kommer med en massa gott från frukosten. Men lillmatte Emilia däremot, stackarn har blivit rånad på sin nya mobil W810i när vi var på centralen. Alltså det var helt sjukt, dessutom så ringer han upp matte på hennes mobil och säger att han ser henne. Alltså då har han säkert ringt upp hennes senaste slagna nummer och sett att matte svarade och inte nog med det så ringer han sen upp stormatte (mattes mamma) och stönar i hennes telefon... Lite lätt obehagligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards