Alla inlägg den 31 mars 2007

Av Cecilia - 31 mars 2007 22:59

Bild 1, Är på Tudors mamma Fanny (Flisans Fanny).Bild 2, Här försöker Tudor och Musse på alla möjliga sätt att uppvakta Ester (Buenazo's Unforgetable Moment) som är en bestämd liten dam så det gick inte nå vidare. Men skam den som ger sig och gossarna är ju inte dom som ger sig i första taget...På hemvägen så stannade vi till hos Tudors gammelmatte och gammelhusse, Margareta och Aage. Dom bor i vanliga fall i Bjuv nere i Skåne, men dom har en stuga i Keskijärvi just söder om Gällivare. Ester var den enda av deras fyra tjejer som inte löpte så man kan säga att gossarna blev lite till sig...Nu är det god natt för min del! Natti natti.

Av Cecilia - 31 mars 2007 22:55

Vi hann även med ett besök hos Rogers morbror i Haparanda. Rogers morbror Seppo och hans fru Tarja föder upp Bichon Frise. Kolla in Tudor när han försöker spana på Frisetjejerna!

Av Cecilia - 31 mars 2007 22:39

Bilderna är på BIR och BIM.Idag blev Tudor BIR valp på en inofficiell utställning i Kalix, BIM blev en söt tik från Stefanevas kennel. Det var en helt suverän domare (Jan-Olov Blom) som dömde idag, han dömde Musse förra sommaren på SDHK utställningen i Piteå också. Han är inte bara bra just för att Tudor blev BIR, utan han tar sig verkligen tid till att förklara varför hunden blev BIR gentemot BIM osv.Kolla in Tudors kritik, inte ens något negativt! Det är ju lite småkul eftersom jag tror att han är auktoriserad på havanaiser och dessutom föder han upp Bichon Frise om jag inte minns helt fel."10 mån. Utmärkt typ & storlek. Mycket bra bett med bred utvecklad underkäke. Vacker hals och över linje. Bra pälskvalite. Korrekta propotioner. Trevligt temprament. Rör sig mycket bra. Väl presenterad"Vi blev försenade till utställningen och kom in kanske en-två minuter före Tudor skulle in i ringen så jag hann inte ens fixa till benan på honom. Och sen så trodde jag att BIS finalen var efter vuxna hundarna, men det visade sig att det var direkt efter valparna, så det var bara in i ringen nästan direkt eftersom Tudor var näst sista balp att bedömmas. I BIS finalen så blev Tudor kvar som nummer 7 av lite drygt 20 raser.Jag hade anmält Musse också, men vi åkte därifrån när Tudor var färdig. Det var inte direkt någon höjdare för Roger att vara inne i ett ridhus, han kanske var där två minuter före ögonen började klia så då var det bara att gå ut och vänta på mig och Tudor.

Av Cecilia - 31 mars 2007 22:22

Bild 1. Freja blir uppvaktad av Musse och Tudor.Bild 2. Tudor och hans nya polare Emma (Buenazo's Temptation).Bild 3. Jag tror det är Berta och Blända som äter lite uppblött valpfoder.Jag, Roger, Tudde och Musse var och hälsade på Helena som har Facklans kennel i fredags. Vi blev bjudna på en god lunch och efter det så åkte Roger och Helenas man till Boden för att hämta hyllor som jag ska ha i butiken. Jag och Helena stannade hemma hos henne och pussade på valparna, Helena hade sin systerdotter och hennes kompis från Göteborg på besök, och vi blev verkligen bortskämda av dom, efter det att dom hade varit och promenerat med hundarna ute i snöslasket så sköljde dom av benen och magarna på alla hundarna (6 stycken) och kammade dom efteråt.Musse och Emma är väldigt lika varandra, men det var Tudor och Emma som fann varandra direkt och jagade varandra ute på gården. Musse brydde sig inte alls om valparna, men Tudor han försökte till och med försöka provsmaka på Blända...Helt klart en jättetrevlig dag! Nu ser vi fram emot när Helena och co kommer hit till oss i Kiruna om några veckor.

Ovido - Quiz & Flashcards