Direktlänk till inlägg 12 mars 2007

Nu är vi hemma igen från Litauen

Av Cecilia - 12 mars 2007 11:25

Det har varit en väldigt rolig resa, kanske lite lång tid att vara borta i tio dagar.Tudors BIS var nog höjdpunkten på resan, fast Musses lettiska och baltiska junior championat var inte heller helt fel. Och inte att glömma Tudors första juniorcert...Undra egentligen vad Litauen firade i lördags...? Det var litauiska flaggor överallt och en massa folk på krogarna och på söndagen så var det demonstrationer.Nu börjar jag och Musse känna oss ganska less på utställningar, så nu blir det nog bara tre norska utställningar och en finsk utställning ända fram till oktober och eventuellt dom närmaste utställningarna typ Gällivare... Fast Tudor kommer kanske att ställas lite mer, men jag har inte riktigt bestämt mig. Men jag tror Tudor gör sig bättre i öppenklass så det blir nog inte så många utställningar för honom heller medan han är junior.Jag och Tudor ska istället ägna oss åt tävlingslydnad och Musse och Roger ska träna viltspår. Problemet med Musse och viltspår är att allt fastnar i hans päls och Musse kan inte gå med ens ett litet barr i pälsen utan måste sätta sig och dra bort barret...MEN skulle Musse klara anlagsprovet i viltspår och inte reagera negativt på skott när vi ska göra MH (Mentaltest) på honom så blir han klippt! Jag har lovat Roger att om Musse skulle klara anlagsprovet och ha förutsättningar för att klara öppenklass så åker pälsen, för det är ju inte nå kul om han måste sätta sig ner hela tiden och dra bort barr och kvistar. Jag tror då i alla fall att Musse har alla möjligheter att lyckas i viltspår.Och Musse är ju faktiskt både min och Rogers hund så egentligen så spelar det inte så stor roll för mig om Musse blir klippt, då är det bara att hoppas att han får första pris i öppenklass tre gånger ganska snabbt så pälsen får växa ut och jag och Musse får bege oss till Norge för att försöka få det sista certet som han behöver efter två års ålder för att bli NUCH.Det är mitt och Musses nästa mål, att åka till Norge efter 16:e oktober för att försöka få ett norskt cert.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards