Direktlänk till inlägg 20 oktober 2006

Nu är Musse också nybadad

Av Cecilia - 20 oktober 2006 23:45

Han var jätte duktig idag och fort gick det. Jag har bytt schampoo och balsam för ett tag sedan, det har verkligen gett resultat. Före jag bytte så var han som en lovikkavante varje morgon, han tovar fortfarande men absolut inte i samma utsträckning. Det går inte ens att beskriva hans tovor som han fick tidigare, vissa dagar fick jag kamma honom tre timmar och ändå var han lika tovig dagen efter.Men det här med pälsvård är en historia för sig. Det tar nog ett bra tag innan man lär sig att sköta pälsen på ett bra sätt. Vi har fått mycket tips av Musses uppfödare så nu känns det bättre, det var ganska så hopplöst för en-två månader sen när han tovade som mest. Vi får hoppas att pälsen har klarat sig ändå, för jag vill verkligen inte klippa bort den eftersom det tar säkert ett-två år innan den har vuxit ut igen. Det hade varit tråkigt om vi inte hade kunnat ställa ut honom nästa år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Ovido - Quiz & Flashcards