Direktlänk till inlägg 28 september 2006

Valpkurs

Av Cecilia - 28 september 2006 23:13

Idag har jag följt med Emilia på Tudors valpkurs. Det var första gången idag och då skulle man inte ha med sin hund, utan det var en genomgång och så fick vi en kursbok. Även om det är Spaniel och Retriverklubben som håller i kursen så var det en salig blandning av olika raser, det är alltid roligt att gå hundkurs och nästan varje gång dyker det upp hundraser som man aldrig har hört talas om. När Musse gick sin valpkurs så var det en Barbet i samma grupp, den hade vissa likheter med en Lagotto Romagnolo men mycket större. Det var nog första och enda gången jag har sett en sån hund.Annars så har jag och Musse inte gjort så mycket idag, vi har varit på en långpromenad runt Matojärvispåret. Imorgon så ska jag lägga ett viltspår till Musse, det blir kul. Tudor sover över här idag så jag ska nog prova att lägga ett till honom också, han är egentligen alldeles för liten men ett väldigt kort på tjugo - trettio meter på gräsmattan kanske han gillar, spännande att se hur han reagerar.Första gången jag la ett spår till Musse förstod han nog inte riktigt vad han skulle göra, dessutom så trodde jag att jag skulle komma ihåg hur jag hade lagt spåret, vilket jag inte gjorde... Men vi hittade i alla fall klöven. Man lär sig av sina misstag = märk alltid ut var du lägger spåret även om det är ett kort spår.Andra gången Musse gick spår så fattade han direkt vad han skulle göra, han spårar väldigt noggrant, kanske alldeles för noggrant. Men 600 meter på 30 minuter som anlagsprovet är bör han kanske klara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Ovido - Quiz & Flashcards