Alla inlägg den 22 september 2006

Av Cecilia - 22 september 2006 09:40

Elisabeth är bortrest och till Musses (min och Rogers också) stora förtjusning så är Mira här. Musse och Mira är riktigt bra kompisar, det är så roligt att se dom tillsammans, Musse är sällan mer än en meter från Mira. När tex dom är ute och springer så springer Mira först och Musse efter men Mira är betydligt snabbare än Musse så när han kommer för långt bort så stannar hon och väntar in honom. Nu när jag sitter vid datorn så ligger Mira i sängen och tuggar på Musses mjukisdjur och Musse ligger vid min stol, med jämna mellanrum så "råkar" hon tappa hans mjukisdjur och när Musse är på väg fram och ta den så hoppar hon ner och tar den först, hon är på riktigt bus humör nu... Musse är lite pumsig vi har precis kommit in från att ha varit ute i nästan två timmar. Vi promenerade till den nedlagda fotbollsplanen bakom Petsamo, där släppte jag hundarna lösa, dom blev helt överlyckliga att få springa runt i nysnön! Vi var på planen säkert en timme, Musse sprang runt med Mira en stund för att sedan gå runt och nosa istället, men Mira hon sprang kors och tvärs över planen. Mira var verkligen helt överlycklig, sen när vi gick tillbaka så stannande hon flera gånger och gned sig i snön. Det är tjejen som verkligen gillar snö... Musse däremot gillar inte blötsnö, han får stora snöbollar i pälsen som han stannar och tuggar på. Han väntar säkert till när det blir riktig vinter och vanlig torr snö. Jag pratade med Emilia igår kväll och Tudor hade varit jätte glad över snön och ville absolut inte gå in. Han funderar nog vad det är som hänt när det kommer stora vita flingor från ingenstans... Tudor är en liten tuffing, inte ett ljud gav han i från sig när jag var med honom till veterinären i måndags och vaccinerade honom mot rabies. Däremot så var han lite sjåpig när det gäller att stå på bordet hos veterinären. Så nu är det mycket träning på trimbordet som gäller för Tudor, fast jag tror kanske att det går bra att stå på bordet, det är nog snarare nya människor han är reserverad för.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards