Direktlänk till inlägg 27 september 2006

Norge nästa...

Av Cecilia - 27 september 2006 22:04

Jag tror Musse verkligen gillar att resa! Jag har precis packat färdigt och ställt väskorna vid dörren, det första Musse gjorde var att hoppa ner i sin väska och där sitter han fortfarande... Jag tog en bild på honom när han sitter i sin väska, Roger har kameran så jag tog med mobilen, men det blir inte direkt så bra bilder med den när man är inomhus.Jag och Musse ska iväg på en liten minisemester, vi ska på en fyra dagars rundresa Kiruna - Östersund - Stockholm - Bergen - Oslo - Stockholm - Umeå och så hem igen.Undra varför jag alltid skjuter upp saker till sista dagen när jag ska iväg...!? Idag så skulle jag ha badat Musse, tvättat kläder, packat, städat och dessutom delat ut Annonsbladet. Men det blev inte mycket gjort mer än att jag var och delade ut Annonsbladen i tre timmar, jag har haft så ont i armen idag. Det känns precis som den ska lossna... Jag har vurpat på en isfläck tidigare och det verkar aldrig släppa utan det tokvärker med jämna mellanrum, tur att det finns Iprensalva... Hur som helst så blev inte Musse badad nu före resan, men mamma har varit här och hjälpt att kamma igenom honom. Tack mamma! Musse är badad förra veckan så han är inte så jätte smutsig, men det känns alltid bättre att åka ut och resa med en ren hund.Imorgon så börjar Tudor på sin valpkurs för babyvalpar, valpkursen var fullbokad på Arctos hundskola så Tudor ska gå valpkurs hos SSRK istället. Tudor är verkligen helskön, han är alltid jätteglad och pratar mycket. Dessutom är han ett litet "glupsko", det är verkligen killen som gillar mat! Musse har alltid varit liten i maten, men nu sen Tudor har börjat vara här så har även Musse börjat äta bättre. Spännande att se hur mycket han väger när vi ska till veterinären den 18:e oktober. Jag var med Tudor till veterinären förra veckan då passade jag på att väga honom och han vägde 3,85 kg. Jag vet inte om det är mycket eller lite för en tre och en halv månaders valp, men jag tror att han är ganska lagom i vikten.Nu ska jag och Musse sova, vårat flyg går redan 06:10 så det blir en tidig uppstigning imorgon. Jag och Musse som är ena riktiga sjusovare annars.Natti natti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Ovido - Quiz & Flashcards