Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Bulgarien

Av Cecilia - 22 februari 2009 02:16

Av 38 bilder så var det bara två som inte var mörka och suddiga. Jag måste nog ta och köpa en ny kamera, det är inte så roligt när det bara blir bra bilder utomhus i dagsljus. Men här kommer i alla fall en bild på vovvarna och Emilia när dom sitter och väntar på att få komma in i ringen. Spana in hinkarna på bilden, det var en massa hinkar utställda överallt på grund av att det regnade in i hallen...


Om man ska åka på utställning till Bulgarien så får man räkna med massa konstigheter, man vet aldrig vilken ras som ska in i ringen, sen så vet man heller inte för vad man betalar och det är heller ingen ide att fråga eftersom ingen kan engelska. Men det var i alla fall billigare den här helgen än när jag var med Tudde, den här gången så behövde jag bara betala 40 euro extra per hund förutom anmälningsavgiften, som jag förstod det så var det för att dom skulle stämpla kritiken med cert och cacibstämplar.


Något som däremot har minskat radilkalt sedan förra året är alla lösa hundar, jag tror att jag och Emilia såg totalt kanske 5-8 hundar, medan det ifjol kryllade av lösa hundar då såg jag säkert ett hundratal lösa hundar.


Nu dröjer det ett tag till nästa utställning, istället för att åka på så många utställningar här i Sverige som vi hade tänkt så kommer vi istället att åka på några få och då utomlands. Men Gällivare och sedan specialen i Piteå kan man ju inte missa i alla fall. Nu har vi varit så många gånger i Östeuropa så jag skulle vilja åka till typ Frankrike eller Spanien istället, men deras hemsideinformation är bara på spanska/franska, och dom svarar inte på mail heller så det blir nog inte det lättaste att anmäla till deras utställningar.


Tänk på om ni ska ut och resa med era vovvar i Europa, flera länder kräver valpsjukevaccination och rabiesvaccination varje eller varannat år.

 
 
eva

eva

22 februari 2009 18:24

Inte för att jag kommer att åka till en massa andra länder på utställningar...men jag uppskattar verkligen att Du så generöst delar med Dig av Dina erfarenheter - "respekt" //eva

http://www.simplesite.com/stefanevas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Ovido - Quiz & Flashcards