Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Cecilia - 10 juni 2008 22:19

Bild 1 är på BIR & BIM i Trondheim.

Bild 2 är tagen från mitt köksfönster i måndags när vi kom hem.


Tudor blev BIR med CERT och CACIB och därmed NUCH! Domare var Marion Spavin från England, 5 hanar och 6 tikar deltog.


Vi har haft en trevlig helg tillsammans med Eva och Tequila. Jag, Millo och gossarna flög ner till Stockholm i fredags för att sedan fortsätta med bil till Vänersborg. Efter utställningen så körde vi vidare till Trondheim där vi sov över på ett hotell som jag hade fått för mig låg en bit utanför centrum, men det visade sig att hotellet låg mitt på torget bland alla krogar, men det gick bra ändå. På väg till Trondheim så stannade vi och badade i en sjö något som jag och Millo har väntat på hela vintern. Men hade vi vetat vad som väntade när vi kom hem så hade vi nog tagit en längre bad än dom fem minutrarna som vi badade. Efter utställningen på söndagen så körde vi över till Östersund för att sedan ta tåget hem. I måndags när vi kom hem så möttes vi av ett fint juniväder (se bild 2)...


Till helgen är det dags för utställning igen. Tudde fyllde två år i fredags så nu är det hans tur att vara på utställningar, han är hittills bara utställd fyra gånger i Sverige.


Tack Eva för dom fina bilderna på gossarna!

Av Cecilia - 10 juni 2008 22:15

Emilia och Musse vann juniorhandlingen!

Domare var Ann-Christin Johansson från Sverige.

Av Cecilia - 10 juni 2008 22:10

Bild 1 är på Tudde och Emilia

Bild 2 är på Musse

Bild 3 är på Eva och Tequila


I lördags så var vi på en internationell utställning i Vänersborg. 14 hanar och 10 tikar deltog.


Tudde blev BH-3 med R-CACIB. Musse blev tvåa i championklassen med CK och blev sedan oplacerad i BH.


Vi stannade bara en kort stund på utställningen  eftersom vi hade bråttom att komma i väg till Trondheim.

Ovido - Quiz & Flashcards