Alla inlägg den 31 juli 2007

Av Cecilia - 31 juli 2007 23:42

Idag så har jag ståtränat Tudor inne i lägenheten eftersom det har ösregnat nästan hela dagen.


Han blir duktigare och duktigare på att stå utan att jag måste hålla upp svansen, för att kunna juniorhandla med honom så måste han kunna stå  när man säger stå eftersom domaren ska kunna gå runt hunden medan man själv flyttar efter så att man alltid har domaren mitt emot sig.


Men däremot så var det inte så lätt att ta ett foto av honom...:-) Jag virade kopplet runt dörrhandtaget och försökte sedan få honom att stå fint medan jag låg på golvet och skulle ta ett kort... Jag tog typ femton foton, men ingen blev riktigt bra.


Nu ser vi fram emot helgen! Jag och Emilia flyger från Gällivare till Sollefteå för att sedan hämta upp Camilla och hennes tjejer på Bräcke tågstation. Sen så har vi bokat ett rum på ett vandrarhem tio minuters väg från uställningen i Svenstavik, problemet är bara att jag glömt vad vandrarhemmet heter, hoppas att jag har sagt till Camilla vart jag har bokat rum... Jag måste ta och ringa henne imorgon och fråga, och förhoppningsvis så vet hon.


Sen när vi åker hem så tar vi tåget, tåget går inte förrän sent på kvällen så när vi har lämnat av Camilla på Bräcke tågstation (hennes tåg till Stockholm går redan på eftermiddagen) så ska jag och Emilia åka förbi våran morfar. Som vi faktiskt aldrig har träffat... Han kommer nog bli lite chockade när vi dyker upp, fast jag tror i alla fall att han vet att vi finns...:-)

Ovido - Quiz & Flashcards