Alla inlägg under januari 2007

Av Cecilia - 6 januari 2007 20:19

Tudor. Jag är jättenöjd med Tudors kritik, dessutom sa domaren att hon tyckte Tudors nos var perfekt eftersom den är så lång som den ska vara, vilket hon sa var ovanligt.Göteborg dag 1, domare Ann-Christin JohanssonBH-2 valp med HP.Välformat, välprop huvud med bra uttryck. Utmärkt hals. Något framskjuten skuldra. Välutvecklad kropp. Välvinklad. Rör sig bra framifrån och från sidan, något trångt bak.* * * * * * * * * * * * * * * * * * *Musse. Även Musse fick en bra kritik, till stor del Rogers förtjänst eftersom Musse går så bra med honom, inte ens en tendens i att nosa i backen.Göteborg dag 1, domare Ann-Christin Johansson.1 JUNKL, 2 JUNKK med HPVälprop huvud med bra uttryck. Bra hals. Utmärkt kropp. Korrekt svanssättning. Välvinklad. Rör sig bra från sidan, något trångt fram & bak. Hane med rätt attityd.

Av Cecilia - 6 januari 2007 14:24

Roger gick med Musse idag och han placerade sig som andra bästa hane i juniorklass med HP. Jag gick med Tudor och han blev andra bästa hane i valpklassen med HP.ValparBIR-valp HP, Voila What A HottieBT-2 valp HP, Happy Friend's VanessaBT-3 valp HP, Svankällans Marp PoppinsBT-4 valp, Svankällans Madame MimBIM-valp HP, Voila WinstonBH-2 valp HP, Flisans IvarBH-3 valp HP, Svankällans MowgliVuxnaBIR CK Volia Hot StuffBH-2 CK CERT Ting-Ge-Lings Amazing SurpriseBH-3, ?BH-4, ?BH-5, Majetorps Sigge1/2 Junkk HP, Buenazo's Temper1/1 Ungkk CK, Filius Baloo1/2 Ungkk CK, Garden Angel Arramiz1/2 Økkl CK, Honungsmåne Fresh Prince1/3 Økkl CK, Svankällans IvenhoweBIM CK CERT Garden Angel AmazitaBT-2 ?BT-3 ?BT-4 ?BT- 5 CK Buenazo's Velvet1/2 Junkk HP Majetorps Tiffany1/3 Junkk HP Buenazo's Unforgetable Moment

Av Cecilia - 3 januari 2007 15:29

På fredag så ska jag få flyga till Göteborg, åtminstonde till Stockholm, sen blir det kanske tåget, även om vi har flygbiljetter ända till Göteborg...!? Ni förstår stormatte har fått för sig att vi ska vara i Stockholm över dagen och sen åka till Göteborg på kvällen.Jag ser fram emot att åka till Göteborg, stormatte säger att min halvbror Måns kanske kommer, vi är nog jättelika i alla fall om man jämnför mig och bilden på Måns som finns i Galleriet. Och min pappa kanske kommer, fast honom har jag nog inte träffat, min mamma och pappa dejtade nog bara före jag blev född. Men stilig är han har matte berättat, han kom dessutom tvåa i BBHC's pokaltävlan. Och vem vet, kanske någon av mina kullsyskon kommer. Någon av Musses syskon kommer säkert, både jag och Musse är ju från södra Sverige.Fast stormatte har ingen större förhoppning om mig i valpklass, men däremot så ska jag få åka till Norge samma månad som jag blir junior, alldeles själv utan Musse. Men skulle det vara så att jag skulle väga lite för mycket då (kanske ifall jag tömmer Musses matskål alltför många gånger), så ska Musse få åka, matte ska anmäla både mig och Musse. Men Musse är som sagt bara reserv, det är bara jag som ska få åka. Men eftersom hon har köpt billiga flygbiljetter som inte är avbokningsbara så får Musse vara min "stand in".På tal om Norge så har matte och husse blivit medlemmar i den norska "Miniatyrhundklubb". Matte är så mallig över att Musse blev vinstrikaste valpen -06, och eftersom vi mest troligtvis inte kommer att vara med på mer än någon enstaka utställning här i Sverige så blir det nog inga resultat som matte kan skicka in till BBHC's pokaltävling. Så då ska vi få vara med på den norska "Mest vinnende" eftersom vi ska vara med på flera norska utställningar.Vilken tur att matte inte har varit medlem i "Norsk Miniatyr Hund Klubb" förra året, för då hade Musse kommit med på topp tio listan och då hade Musse blivit ännu malligare!På tal om Norge, tydligen så har dom ändrat reglerna från 1 januari, till ungefär samma som Sverige. Förutom att hundarna får vara upp till 18 månader i juniorklass.Nu ser vi fram emot Göteborg på fredag! Dock inte imorgon då Anton begravs, en ung snygg och trevlig kille på 23 år...

Av Cecilia - 1 januari 2007 20:02

Och resan för mina bonuspoäng är bokad till Estland i februari. Musse kommer att ställas i juniorklass den 11 februari på Tallins Internationella utställning i Saku hall, domare är Göran Bodegård.Tack för alla röster!

Ovido - Quiz & Flashcards