Alla inlägg den 9 januari 2007

Av Cecilia - 9 januari 2007 07:07

Äntligen hemma!Det var roligt att vara ute och resa och den här gången så låg jag så fint i väskan, sist jag flög till Umeå så krafsade jag lite och ville inte alls vara i väskan men nu gick det bra.På fredagen när vi kom fram till Göteborg så köpte matte Mc Donalds hamburgare till oss som jag och Musse fick äta sen på hotellet, det brukar matte alltid göra till Musse har han berättat, konstigt med tanke på att hon själv vägrar äta hamburgare från Mc Donalds.Sen på lördagen så var det slut på vilan, nu skulle man badas och kammas. Först så klippte Musses ena gammelmatte (Christell) pälsen runt våra tassar och sen så var det dags för att gå in i ringen, jag var så duktig och pigg och jag tror jag stod ganska bra. Domaren höll nog med, eftersom hon placerade mig som BH-2 med HP.På söndagen så var det dags igen, nu tvättade inte matte mig som hon annars alltid gör på morgonen före utställning för hon såg nog hur trött jag var. Hur som helst så skulle jag först in i ringen av alla, det var lite nervöst! Men jag travade på jätteduktigt och blev BH-1, sen så var det dags för BIR och BIM och då blev jag BIM, en jättesöt tjej vann, hoppas att jag träffar henne fler gånger!Sen var det god natt för min del, först så sov jag i min och Musses tygbur, och efter mässan så fortsatte jag vila i mattes famn. Bättre det än att gå runt i regnväder och matte ville inte att vi blöta och börja frysa eftersom vi inte skulle komma hem förrän tio över elva på kvällen. Eller snarare vi skulle ha kommit hem, men planet var i vanlig ordning sent. När vi väl landade hemma så blev jag alldeles överlycklig, för det första så har vi MASSOR av snö, och sen var det 23 minusgrader. Det är bra mycket bättre än fem plus och ösregn som det var i Göteborg på söndag eftermiddag.Det har varit en jättetrevlig helg! Jag har fått träffa min gammelmatte Margareta, men min gammelhusse syntes inte till! Jag tror gammelmatte tyckte jag hade blivit en fin liten kille, men jag hann ju inte visa mina trix för henne. Ni borde se min stil när matte säger puss till mig! Matte har fått mycket råd om pälsvård av Musses uppfödare och jag har fått träffa flera av mina halvsyskon, tyvärr ingen av mina helsyskon.Här är min kritik från söndagen inför domare Dan Ericsson." Maskulin rejäl hanvalp, fint huvud & uttryck, rätt bra front, ännu tunn i kroppen, utmärkt rygg, fin päls, rör sig väl från sidan, trångt bak"Nu ska matte fortsätta sova, hon är jätteförkyld! Musse kommer att berätta om sin helg lite senare. För Musse gick det ändå ganska bra, han är för tillfället inte alls i bra form utan lite för smal (jag lovar att han ska få ha sin mat i fred i fortsättningen!) och pälsen kanske inte är riktigt på topp.

Ovido - Quiz & Flashcards