Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Grattis Musse 4 år idag!

Av Cecilia - 16 oktober 2009 20:40

Idag fyller Musse hela 4 år!


Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst om Musse, men det får bli vid ett senare tillfälle. Jag har bara loggat in en snabbis i datorn eftersom jag befinner mig i Lettland.


Musse, eller Moffa som vi kallar honom är hemma hos mamma fram till på tisdag, så när jag åker och hämtar hem honom får jag ta och skämma bort honom lite extra. Det är nog en del som inte känner Musse som funderar på varför vi kallar honom för moffa. Svaret är ganska enkelt, han är som en liten morfar...:-) Det ska vara ordning och reda, ställer man en påse på golvet så måste han inspektera den, sätter man något i hans matskål som han inte gillar så bär han iväg med det och försöker gömma det.


Musse är verkligen min lilla pärla, vi har verkligen gjort allt möjligt tillsammas. Gått på en massa kurser, varit ute och rest en hel del. Musse är en sån vovve som man kan ta med överallt, och tar man inte med honom så ser man hur ledsen han blir.


Musse är min första hund som jag har varit med på utställningar. Nu ställer vi inte ut honom desto mer, men några gånger per år i samband med någon utlandsresa så ska jag ställa ut honom, för att gå på utställning det gillar Musse.


Nu vid fyra års ålder så heter Musse EEJCH LTJCH LVJCH BALTJUCH LVCH NUCH FIUCH EECH SUCH NORDUCH BGCH C.I.B LTCH BALTUCH Buenazo's Temper. Förutom alla championat så har även Musse & Emilia fått J-SM brons i Junorhandling.


Trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Ovido - Quiz & Flashcards