Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Afrika

Av Cecilia - 28 februari 2008 13:37

Nu har Emilia kommit hem från sin resa till Kafuta som ligger i västra Afrika. Bolagsskolan som hon går på har ett skolprojekt som har samlat in pengar till Kafuta. Varje år så får två elever sedan åka till Kafuta för att se hur barnen lever där, det här året så var det Emilia och en tjej från åttan som fick åka dit tillsammans med två lärare.


Nu ska vi ta och planera vårens och sommarens utställningar. Eftersom vi bor i världens ände så måste man vara ute i god tid för att få tag på billiga flygbiljetter. Det blir nog mest svenska utställningar, vi har dock lite planer på att åka till Harstad eftersom dom har en två dagars juniorhandling där och sedan ligger ju Harstad så nära Kiruna. Det blir nog den enda norska utställningen före Tudde blir två år i sommar.


Tyvärr så har alla baltländer gjort om sina regler så dit är det ingen ide att åka med Tudde, för Musse däremot så räcker det med ett cert i respektive land eftersom han är baltisk juniorchampion. Jag har í alla fall anmält honom till en utställning i Estland, men jag har inte betsämt mig för om vi ska åka. Lillgossen tycker det är jättekul att visa upp sig, stackarn blev jätteledsen när jag bara tog ut Tudde från bilen på flygplatsen då när vi var på väg till Bulgarien.


Jag har gjort en skrivelse till SKK eftersom svenska hundar i den flesta andra länder förutom dom nordiska länderna måste ha tre cert för att kunna bli champion, men om vi däremot hade bott i te x Finland så hade det vara behövt ett cert för att bli champion i de flesta andra länder om hunden redan är nationell champion i något FCI land. Hur som helst så fick jag idag svar från Ulf Uddman att dom nordiska länderna ska gå ihop och motionera till Europasektionsmötet senare i år där dom vill att alla länder ska ha liknande regler. SKK har inte som de flesta andra länder skrivit avtal med andra länder om championat, eftersom alla utländska hundar som kommer till Sverige bara behöver ett cert så anser dom väl att det inte ska behövas några avtal åt andra hållet hellet. Eller som han skriver själv, han vill hellre se en generell överenskommelse istället för bilaterala avtal mellan länder.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Ovido - Quiz & Flashcards