Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Bulgarienresan

Av Cecilia - 27 februari 2008 13:20

Jag tog inte ett enda foto i Bulgarien så jag skannade in hans championatdiplom istället.


Lite smådyrt ät det att ställa ut hunden i Bulgarien, själva utställningen kostade i och för sig bara 40 euro per dag, men sen på söndagen så fick jag betala 40 euro extra för det här handskrivna certifikatet på att han blev BGCH, för det tryckta som dom sen skickar hem så fick jag betala 40 euro till...


Det är nog den mest internationella utställning som jag har varit på, det var några så kallade hundbussar var på plats, dvs proffshandlers som tillsammans med sin chaufför och några medhjälpare åker runt på internationella utställningar. Jag var in i en spansk buss som hade med sig ca 30 hundar, bussen var väldig fin och hundarna satt i rymliga burar, han berättade att dom plockat upp hundar dels i Spanien och sedan på väg till Bulgarien hade dom även stannat i Frankrike och Italien. Jag frågade vad det kostade, men det ville han inte riktigt säga. Han frågade vad min flygbiljett kostat, när jag svarade att jag betalat 2500:- från Sverige så sa han att jag kunde gångra den summan några gånger. Han tar ut en fast summa och skulle hunden få ett championat så får han en bonus av ägaren. Och han sa att det absolut inte var några problem att fylla bussen.


På lördagen så var det en ung tjej på typ 20 år som var domare, det var första gången hon dömde havanaiser. Däremot på söndagen så var det en erfaren grupp 9 domare, hon var vädligt förtjust i Tudde och sa att hon aldrig sett en så välmusklad havanais. Fast det är inte min förtjänst, det är nog snarare så att det är Roggas pappa som går med Musse och Tudde ut till flygfältet nästan varje dag.


Det var mycket trevligt i Bulgarien, men mer förvirrad utställning har jag då aldrig varit med om. På söndagen så skulle dom börja med havanaiserna, Tudde hade nummer tre, men istället för havanaiserna så började som ropa efter chihuahua istället. Men Bulgarien är då verkligen inget ställe man ska åka till på vintern, dom hade inga element på rummet, men som tur var så hade jag med mig Tuddes stora hårfön så vi fick sova med den på för att inte frysa alltför mycket.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Ovido - Quiz & Flashcards