Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Cecilia - 25 januari 2010 19:12

     


Bild 1 är på Inita Čīma och Tudde med sin BIR och CERT rosett

Bild 2 är på Initas juniorhandlingsvovve Cristo


Igår var jag på en nationell utställning i Kaunas.


Tudor blev BIR med CERT, i och med att han blev bästa hane så blev han också litauisk hampion!


På utställningen så kom det fram en lettisk tjej i 13 års åldern från Riga och frågade om hon fick låna Tudor till juniorhandingen, det skulle hon gärna ha fått göra, men tyvärr så gick flyget hem redan klockan 14. Däremot så hjälpte hon mig i BIR och BIM, hon visade Tudde jättefint!


Hon berättade att hon och Cristo (en lettisk havanaiskille som är från Tjeckien) tävlar i juniorhanding, men den här gången så skulle hon vilja prova att juniorhandla med en annan havanais så det var därför hon frågade om hon fick låna Tudde.


Jag bad henne i alla fall höra av sig om hur det gick i juniorhandlingen, och idag så fick jag mail om att hon hade blivit BIS-1. Grattis Inita Čīma! Jag fick även en fin bild på Cristo när han var valp.


Eventuellt så ska Inita på samma utställning som mig i Estland i mars, så då ska hon få visa Tudde och juniorhandla med Musse.



Ovido - Quiz & Flashcards