Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Cecilia - 1 augusti 2009 11:08

Emilia och Musse tævlade i juniorhandling i går på ungdoms SM i Boden och slutade som trea!


Grattis Emilia och Musse (eller hennes lilla Søtnøt som hon kallar Musse før, vi alla andra kallar Musse før Moffa, det ær knappt någon som vet att han heter Musse).


På søndag så avslutas SM:et med en stor prisutdelning. Så alla Guld, Silver och Bronsmedaljører får hæmta sina medaljer. Ungdoms SM ær i i alla grenar, typ agility, handling, spår, lydnad, rapport mm.


Roger kom inte fram till Svenstavikutstællning, bilden haverade i Moskosel typ 30-40 mil från Kiruna. Så dær ær han och Mattias nu... Som tur var så finns det ju sæng, kyl och sånt så dom klarar sig bra ændå. Hoppas att dom får ihop den så dom tar sig hem i alla fall, Rogga ær ju lastbilsmekaniker så han borde ju kanske få ihop den. Våran fina lilla (stora) bil, det kanske ær dags att byta den eftersom vi kommer at åka på en massa utstællningar i Finland næsta år før att sælja hundprylar. Fast och andra sidan så har den alltid fungerat, och den ær verklige vælanvænd. Nær Musse var valp och jag hade mitt friår från jobbet så åkte vi fram och tillbaka genom hela Sverige på olika valputstællningar Molly ska också få følja med på utstællningarna, nu ær det bara två månader kvar till hon blir två år.


7 arbetspass kvar i Norge. Sen ska jag vara LEDIG och fixa allt som man inte har hunnit med, sen ska jag och Emilia åka utomlands føre det att skolan børjar hade vi tænkt. Det ær længe sedan som jag jag var på semester utan hundar, oftast så brukar jag ha med mig Musse nær jag ær ute och far.

Ovido - Quiz & Flashcards