Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Norge

Av Cecilia - 30 juli 2009 17:09

Jag har inte hunnit med att uppdatera eftersom jag jobbar i Norge hela dagarna. Fast och andra sidan så har det inte hænt så mycket.


Nu till helgen så ska Emilia och Musse tævla i juniorhandling, hon har kommit hem från Gøteborg idag. Tack Åke & Marie før att ni kørde henne från Kallax till tågstation! Emilia hann æven førbi hem till dom før att titta på deras valpar. Emilia fann två favoriter, så det ær nog inte bara jag som ær valpsjuk...:-)


Roger ska ivæg till Svenstavikutstællningen och sælja prylar nu till helgen, sjælv så ska jag køra buss hær i Norge.


Nu ær ligan anmæld till en utstællning. Ja inte Musse då, det ær någon som har snuttat upp hans pæls. Stackars lilla Musse... Han var jættesnygg i våras, men nu ær det inget kvar av hans pæls. Hoppas att pælsen hinner væxa ut lite till høsten eftersom jag och Musse ska ta oss en tur till Litauen på en två dagars utstællning.


Tudde ær anmæld till utstællningen. Egentligen så hade vi inte tænkt att stælla ut Tudde førræn vi ska ivæg till något annat land som vi inte har varit i tidigare, men Tudde måste utstællningstrænas lite. Jag har trænat alldeles før mycket lydnad med honom så nu tycker han att det ær jættetråkigt så fort man kommer ut på en lydnadsplan eller i en utstællningsring. Och ja, vi har gjort ett uppehåll i lydnadstræningen så han ska børja tycka det ær kul igen. Så nu ær vi på plan och busar i stællet och æter torkade korvar.


Roger och mamma har klippt en havanais før førsta gången! Bilder kommer så snart jag lyckas med att tømma kameran till min nya dator. Zippo blev jættesnygg i sin nya moikanfrisyr...:-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 24 december 2012 09:55


  Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011. Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska ...

Av Cecilia - 24 december 2011 16:55


Och ja, än en gång så blev det att återanvända samma julkort som 2006, 2007, 2008, 2009 och 2010.   Tack för alla fina julkort som vi har fått på mailen! I vanlig ordning så har vi tyvärr inte skickat ut något julkort, men nästa år ska jag nog...

Av Cecilia - 14 september 2011 22:00


    I dag så var det KM i lydnad på Kiruna Brukshundklubb. Givetvis så var jag och Tudor med, även om vi inte har tränat på flera år eftersom det bara har varit jag och inte Tudor som tycker att lydnad är roligt. Men nu så tyckte han det var ri...

Av Cecilia - 28 augusti 2011 17:00


    Jag och Molly har varit i Visby på en två dagars utställning.   På lördagens utställning kom hon tvåa i championklassen med excellent och ck, och på söndagen så kom hon tvåa i championklassen med excellent. ...

Av Cecilia - 7 maj 2011 17:00

Idag har vi varit i Kristiansand. Molly blev BIR med CACIB och CERT och därmed norsk champion. Tudor var också med och blev BIM. Det var 6 hanar och 11 tikar som deltog. ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards